شناسهٔ خبر: 176131 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت در کنار مردمی‌سازی یارانه‌ها قیمت کالاها را کنترل کند

علی علیزاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در کنار اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها باید قیمت کالاها توسط دولت کنترل شود تا مبادا سودجویانی که دستشان از یارانه کوتاه شده، بخواهند با بهم ریختن بازار و فشار بر مردم از دولت انتقام بگیرند.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه پنهان آرد در کشور ما به جیب سودجویان می‌رود و این مسأله باعث می‌شود تا هدف ما برای تخصیص یارانه به طبقات ضعیف محقق نشود.

وی افزود: از سوی دیگر تخصیص یارانه پنهان به آرد باعث می‌شود که قیمت این محصول استراتژیک نسبت به کشورهای همسایه پایین‌تر باشد و این زمینه را برای سوء استفاده‌های بیشتر از این یارانه فراهم می‌کند و عملا تعداد قابل توجهی از اتباع کشورهای همسایه از این یارانه منتفع می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: این دو موضوع باعث می‌شود تا هدف ما از تخصیص یارانه به آرد و نان که همان کمک به اقشار ضعیف جامعه است محقق نشود و عملا سودجویان و اتباع بیگانه از این موضوع نفع ببرند.

علیزاده خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که در کنار اجرای این طرح مردمی سازی یارانه ها باید قیمت کالاها توسط دولت کنترل شود تا مبادا سودجویان و سوء استفاده‌کنندگان که دستشان از یارانه کوتاه شده با بهم ریختن بازار و فشار بر مردم از دولت انتقام بگیرند.

وی افزود: همچنین باید یارانه‌ای که از آرد حذف شده مستقیما در اختیار جامعه هدف قرار گیرد تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

نظر شما