شناسهٔ خبر: 176099 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توقف مذاکرات راهبردهای اصولی جمهوری اسلامی را تغییر نداده است

آقا زاده دافساری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه توقف مذاکرات راهبردهای اصولی جمهوری اسلامی را تغییر نداده است، گفت: مذاکرات هرچند متوقف شده اما تا حدودی پیش رفته است، در این شرایط ما نباید مسئله مذاکرات و احیاء برجام را به موضوعات داخلی و معیشتی مردم گره بزنیم.

به گزارش «نماینده» سید علی آقا زاده دافساری ، با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات وین، گفت: توقف در مذاکرات ناشی از تحولات جهانی و تاثیر آن بر روند مذاکرات است، آمریکا و اروپایی‌ها هم در این شرایط دنبال سوء استفاده از فرصت هستند تا مسیر دیگری را خلاف مذاکرات پیش ببرند تا شاید به اهداف مورد نظرشان برسند اما جمهوری اسلامی ایران مواضع مشخص و معین خود را دنبال می‌کند و بر رفع کامل تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده تاکید دارد.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرف‌های مقابل ایران در برجام می‌دانند که جمهوری اسلامی تاکنون صادقانه برخورد کرده و بر مواضع اصولی خود تاکید دارد. مذاکرات هرچند متوقف شده اما تا حدودی پیش رفته است اما ما نباید مسئله مذاکرات و احیاء برجام را به موضوعات داخلی و معیشتی مردم گره بزنیم زیرا این مسئله خلاف راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است و دولت هم این موضوع را دنبال نمی‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: تحریم‌ها ارتباطی با برنامه‌ریزی‌ها، فرصت‌ها و مشکلات معیشتی ندارد، بخشی زیادی از این مسائل و مشکلات مرتبط با سیاست‌ دولت‌های گذشته است، دولت‌هایی که برجام را وسیله کمک و مساعدت خاص طرف مقابل می‌دانستند در حالی که سرابی بیش نبود و به ضرر جمهوری اسلامی ایران تمام شد.

آقازاده دافساری معتقد است: هیچ انگیزه‌ای برای ارتباط مسائل معیشتی و اقتصادی به برجام وجود ندارد و همه مسئولان با اتکاء به ظرفیت‌های داخلی و برنامه‌ریزی‌های داخلی دنبال رفع و کاهش مشکلات اقتصادی هستند. دولت باید در این مسیر مانع سوء استفاده سودجویان شود و با برنامه ریزی دقیق از بروز مشکلات بیشتر برای مردم جلوگیری کند./

نظر شما