شناسهٔ خبر: 176000 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی ضرورت دارد

رحمت اله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:قیمت کلزا و سویا و دانه های روغنی متناسب با هزینه های کاشت، داشت و برداشت و نرخ های جهانی این محصولات، تعیین شود.

به گزارش «نماینده»، رحمت اله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص تعیین قیمت دانه‌های روغنی، گفت: با توجه به اینکه در زمینه تولید و کشت کلزا و سویا و بالا بودن هزینه‌های مراحل سه گانه کاشت، داشت و برداشت باید در قیمت دانه‌های روغنی تجدید نظر صورت بگیرد و افزایش پیدا کند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باتوجه به تحولات اکراین و روسیه به عنوان تولید کنندگان دانه‌های روغنی در بازارهای بین المللی این محصولات کمبودهایی را شاهد هستیم و این کمبودها می‌تواند بازار داخلی روغن نباتی و نهاده‌های دامی را دچار چالش‌هایی کند.

نوروزی با تاکید بر اینکه این ضرورت وجود دارد تا ریاست جمهور، معاون اول و هیات دولت در زمینه افزایش قیمت دانه‌های روغنی اقدامات لازم را انجام دهند، عنوان کرد:  قیمت کلزا، سویا و سایر دانه‌های روغنی باید متناسب با هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و قیمت آنها در بازار های جهانی تعیین و اعلام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باتوجه به شرایط خاص کشاورزان به منظور تامین سرمایه در گردش و جبران هزینه‌های تولید این ضروریت نیز وجود دارد تا پس از خرید محصولتشان از جمله کلزا توسط دولت در اسرع وقت مطالبات آنها پرداخت شود

نظر شما