شناسهٔ خبر: 175955 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

منتظر نظر دولت درخصوص «طرح تشکیل وزارت بازرگانی» هستیم/ هماهنگی لازم برای رفع مشکلات را در دولت نمی‌بینیم

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: موضوع اصلی که اکنون وجود دارد و من در جلسه مشترک دولت و مجلس هم به آن اشاره کردم این است که متاسفانه ما هماهنگی لازم را در دولت نمی‌بینیم. یعنی اگر یک تیم واحد اقتصادی منسجم داشتیم وضعیت ما در بحث معیشت اینطور نبود، ایراد این است و به آقای رئیس جمهور هم گفتیم که درصدد برطرف کردن این باشید.

به گزارش «نماینده»، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با «طرح مجدد تشکیل وزارت بازرگانی و اینکه دولت گذشته اصرار زیادی به این مساله و تشکیل وزارت بازرگانی داشت اما موفق نشد، چطور اکنون مجددا این بحث مطرح شده است؟»، گفت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس قبلی رأی آورد، کمیسیون مصوب کرده به صحن فرستاد در صحن هم رأی آورد و با ایراد شورای نگهبان به مجلس بازگشت. دولت قبل درخواست داشت که ما این را ادامه بدهیم اما همزمان شد با اواخر دولت، یعنی زمانی که ما میخواستیم این را شروع کنیم نزدیک ۹ یا ۱۰ ماه تا پایان دولت زمان باقی مانده بود که ما دیدیم که تا این بحث‌ها جمع‌بندی شود و کار انجام شود، ۳-۴ ماه باقی می‌ماند که عملا نتیجه‌ای که دنبال آن بودیم، اتخاد نمی‌شد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه دولت آقای رئیسی آمد، چند نامه‌نگاری بنده انجام دادم در این راستا که از نظر کمیسیون این طرح خوبی است به این جهت که با توجه به وضعیت بازرگانی ما و رایزنی‌های اقتصادی که خیلی‌ها واقعا تعطیل هستند هم در بعد خارجی که آقای رئیسی شعار داده است و هم در حوزه توزیع کالاهای اساسی است، یک چرخه معیوبی اکنون داریم که در مجموع تشکیل این وزارتخانه موثر خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: یک نامه با نگاه مثبت کمیسیون اجتماعی نوشتیم، در جلسه مشترک دولت و مجلس هم این مساله را مطرح کردم که تا این لحظه دولت به ما نظر مثبت با منفی دولت نداده است، اگر ان‌شاءالله نظر دولت مثبت باشد ما آمادگی داریم که ایرادات را رفع کرده و به صحن ببریم.

وی اضافه کرد: ما اکنون هم می‌توانیم بدون نظر دولت کار را جلو ببریم اما چون دولت باید این موضوع را اجرایی کند اگر نظرش مثبت نباشد به مشکل می‌خوریم، در نتیجه بهتر است که اول نظر دولت را دریافت کنیم و بعد نسبت پیش بردن طرح اقدام صورت گیرد.

رئیس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با مساله ترمیم کابینه و احتمال ایجاد تغییراتی در دولت، ابراز داشت: این مباحث بیشتر گمانه‌زنی‌ رسانه‌ای است، من بعید می‌دانم یا حداقل خبر ندارم که چنین شرایطی باشد، طبیعی است که هر دولتی بخواهد تغییری داشته باشد اما به شخصه بعید می‌دانم آقای رئیسی بخواهد طی ۷-۸ ماه تغییری داشته باشد؛ مگر اینکه تغییر به این صورت باشد که وزیری قرار باشد به جایگاه بالاتری ارتقاء پیدا کند در آن صورت جایگزین شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی که اکنون وجود دارد و من در جلسه مشترک دولت و مجلس هم به آن اشاره کردم این است که متاسفانه ما هماهنگی لازم را در دولت نمی‌بینیم. یعنی اگر یک تیم واحد اقتصادی منسجم داشتیم وضعیت ما در بحث معیشت اینطور نبود، ایراد این است و به آقای رئیس‌جمهور هم گفتیم که درصدد برطرف کردن این باشید.

وی افزود: حالا این می‌تواند با جلسه مشترک برطرف شود یا می‌تواند با عزلی یا نصبی برطرف شود یا هر نظر دیگری که آقای رئیس‌جمهور داشته باشد؛ اما نقطه ضعف دولت این است که تیم واحد و منسجمی ندارند، کما اینکه اثرات آن را در معیشت مردم می‌بینیم و آنطور که ما و دولت می‌خواستیم بهبود حاصل نشده است.

نظر شما