شناسهٔ خبر: 175862 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیام شهردار تهران به مناسبت روز ملی شوراها/تلاش برای ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی

زاکانی شهردار تهران در پیام خود به مناسبت روز ملی شوراها گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستاها در طلیعه ششمین دوره، بسیار بالنده‌تر و با تجربه‌تر از پیش در جهت ارائه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم و تصمیم‌گیری در حوزه وظایف و اختیارات خود بر اساس آیه «و امرهم شوری بینهم» گام بر می‌دارند.

به گزارش «نماینده»، علیرضا زاکانی در پیامی روز ملی شوراها را به همه اعضای این نهاد مردمی در سراسر کشور تبریک گفت.

متن پیام شهردار تهران به شرح زیر است:

بسمه تعالی

تعامل، همفکری و مشورت از جمله مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگی اجتماعی انسان ها به شمار می روند. دین مبین اسلام نیز به عنوان مکتبی جامع و همه‌جانبه‌نگر، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برای همفکری و مشورت قائل شده تا جایی که یک سوره مبارکه قرآن به «شوری» موسوم شده است.

یکی از مبانی اصلی نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای شکل‌گیری تاکنون، مشارکت آحاد مردم در سرنوشت کشور بوده است، به طوری که امامین انقلاب همواره بر بهره‌گیری از خرد جمعی در تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و نیز سیاستگذاری‌های حاکمیتی تأکید و تصریح داشته‌اند. 

از این رو، صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در نهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ و نیز در ادامه، درج اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم در قانون اساسی توسط نخستین مجلس خبرگان قانون اساسی، نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و سرفصل جدیدی در تحقّق مردمسالاری دینی و ارتقاء سطح مشارکت حقیقی مردم در اداره امور کشور به شمار می‌آید.

شوراهای اسلامی شهر و روستا طی پنج دوره فعالیت خود منشأ اقدامات تأثیرگذار در زمینه عمران و آبادانی شهرها و روستاها و نیز بستر همواری برای رفع دغدغه‌های اجتماعی با نقش‌آفرینی مستقیم و بلاواسط مردم بوده‌اند و اینک در طلیعه ششمین دوره آن، بسیار بالنده‌تر و با تجربه‌تر از پیش در جهت ارائه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم و تصمیم‌گیری در حوزه وظایف و اختیارات خود بر اساس آیه «و امرهم شوری بینهم» گام بر می‌دارند.

از سوی دیگر، اگرچه بررسی فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در طول ۲۳ سال گذشته، نشان می‌دهد این نهاد مردمی در برخی ادوار با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر نیل به اهداف اصلی خود یعنی مشارکت‌دادن مردم در اداره امور کشور، مواجه بوده است، اما تلاش برای تقویت و رفع این مسئله، منجر و منتج به افزایش سرمایه ارزشمندِ اعتماد عمومی، زمینه‌سازیِ حضور پُرنشاط مردم در همه عرصه‌های پیشرفت و توسعه کشور و نیز تقویت ساختار حکمرانی در کشور خواهد شد.

امید است با هم‌افزاییِ بیش از پیش شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز پشتیبانی و حمایت دولت مردمی سیزدهم و سایر نهادهای ذیربط و نیز به طریق اولی، در سایه همراهی و مشارکت حقیقی آحاد مردم، اقدامات مؤثری در راستای عدالت در تقسیم خدمات شهری، تأمین آرامش روحی و امنیّت معنوی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران و آبادی و زیبایی، حفظ طبیعت و صفای طبیعی و در یک کلام تحقّق شهر اسلامی-ایرانی صورت پذیرد.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و با آرزوی آزادی قدسِ شریف از اشغال ددمنشان و دژخیمان تاریخ، سالروز تأسیس نهاد مبارک شوراهای اسلامی شهر و روستا را به همه اعضای خدوم، وظیفه شناس و مسئولیت پذیر این نهاد مردمی در اقصی نقاط کشور به ویژه اعضای محترم، دغدغه‌مند و انقلابی شورای شهر تهران تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیقات روزافزون همه عزیزان در مسیر مقدّس خدمت خالصانه به مردم، تحت عنایات حضرت ولی عصر(عج) و نایبِ برحقّ ایشان، حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) مسئلت می‌نمایم.

نظر شما