شناسهٔ خبر: 175857 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت سیزدهم جوانگرایی را عملیاتی کرد

سعیدی نماینده مردم چابهار جوانگرایی را ضرورتی انکار ناپذیر برای مدیریت کشور خواند و گفت: آیت الله رییسی هم با استفاده از ظرفیت جوانان در کابینه خود، شعار جوانگرایی را عملیاتی کرد.

به گزارش «نماینده»، معین الدین سعیدی در مورد اقدامات دولت برای ایجاد امید بخشی در جامعه و استفاده از ظرفیت جوانان گفت:مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت بی بدیل جوانان متعهد، متخصص  و انقلابی تاکید داشتند و دولت سیزدهم هم در همین  راستا اهتمام  ویژه داشتند  و آیت الله رییسی هم با استفاده از ظرفیت‌های نیروهای جوان در کابینه خود از جمله وزرای اقتصاد، ارتباطات و صمت این موضوع  را در دستور کار خود قرار داد و عملیاتی کرد.البته دولت سیزدهم باید به حضور و  ظرفیت بانوان  توانمند در کابینه  و بدنه دولت توجه کند و این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

  عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: با فرمایشاتی که حضرت آقا درمورد ظرفیت جوانان داشتند در کابینه و لایه های میانی از ظرفیت جوانان استفاده شد این راهبرد، یک ضرورت انکار ناپذیر برای مدیریت کشور است و   دولت آیت الله رییسی  در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

سعیدی با اشاره به حضور رییس جمهور در بین مردم و رصد مشکلات جامعه از نزدیک گفت: به عنوان کسی که از محرومترین نقطه کشور در جنوب استان سیستان و بلوچستان هستم می دانم که حضور فرد اول اجرایی کشور امید افزایی در دل مردم  ایجاد می کند  و باعث می شود که مردم مشکلات خود را بی پرده با رییس جمهور مطرح کنند  و این دیدارها برای حل مشکلات کشور امید بخش است

سفرهای استانی رییس جمهور مانع جدی برای آمارسازی‌های مدیران

وی افزود:در بخشی از مدیریت کشور با پدیده آمارسازی مواجهه هستیم  واقعیت ها با آمارها همخوانی ندارد، اما حضور بی پرده رییس جمهور در بین مردم باعث می شود که خود دولت در جریان شرایط واقعی شاخص های توسعه انسانی مناطق محروم قرار گیرد و این اقدام بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم چابهار با بیان اینکه  مصوبات سفر رییس جمهور به استان‌ها باید عملیاتی شود گفت:دولت باید تلاش کند تا مصوبات سفر استانی رییس جمهور اجرایی شود و مردم  بتوانند اثرات  این سفرها را در  شرایط زندگی خود به صورت ملموس ببینند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص نظام بودجه ریزی کشور بیان داشت: با روند معیوب بودجه‌ریزی کشور فاصله بین شاخص‌های توسعه در مناطق محروم و مناطق برخوردار نه تنها کمتر نمی شود بلکه روز به روز بیشتر می شود لازم است با یک سیاست اصولی در راستای حمایت از مناطق محروم، این فاصله‌های نجومی کمتر شود.

جهاد تبیین مقدمه‌ای برای اصلاح، تحول و مطالبه گری است

سعیدی نقش جهاد تبیین در امید افزایی به جامعه را موثر دانست و گفت:جهاد تبیین موضوعی است که حضرت آقا  بارها بر روی آن تاکید داشته و آن را  یک وظیفه عمومی تلقی کردند. جهاد تبیین مربوط به دولت نیست و مقدمه‌ای است برای اصلاح، تحول و مطالبه گری که رویکرد رییس جمهور در این راستا حمایت بوده است.

نماینده مردم چابهار با بیان اینکه جهاد تببین خنثی کننده توطئه دشمن بر روی افکار عمومی است و در ایجاد امید به جامعه نقش آفرین است، گفت: تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبین امر غلطی است این یک وظیفه عمومی است  و باید فرهنگ سازی در این راستا صورت گیرد و تخصیص بودجه و ساختار سازی برای این موضوع با اصل موضوع همخوانی ندارد، که باید رویکرد همه جانبه نگر به مقوله جهاد تبیین در جامعه شکل گیرد و با بیان واقعیت ها، امید بخشی به جامعه تقویت شود.

نظر شما