شناسهٔ خبر: 175768 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

غربی‌ها دست از زیاده‌خواهی بردارند/ مذاکرات باید نتیجه‌بخش باشد

کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرف غربی و به ویژه آمریکا باید رفتار خود را اصلاح کنند و دست از زیاده‌خواهی بردارند تا مذاکرات با منطق جلو برود و به نتیجه برسد.

به گزارش «نماینده»، اسماعیل کوثری، درباره روند مذاکرات وین، گفت: کشورهای غربی عضو برجام و آمریکا بدعهدی کردند و به همین دلیل قابل اعتماد نیستند. آنان باید در عمل همه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را لغو کنند و ما هم باید فرصت کافی برای راستی آزمایی داشته باشیم چرا که راستی‌آزمایی زمان‌بر است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که اهل گفتگو و مذاکره است، اما ما مذاکره را برای مذاکره انجام نمی‌دهیم، بلکه هدف ما از مذاکره آن است که حقوق ملت ایران را پیگیری کنیم و مذاکرات باید برای ما نتیجه مثبت به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غربی عضو برجام باید روند اشتباه خود در گذشته را اصلاح کنند و این بار باید به همه تعهدات خود پایبند باشند.

کوثری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مطابق با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها عمل خواهد کرد، تاکید کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی که با آمریکا همراهی کردند، باید همه تحریم‌های ایران را لغو کنند و ایران هم پس از راستی آزمایی، نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام خواهم کرد.

وی متذکر شد: متأسفانه تصمیمات و رفتارهای تیم مذاکره کننده دولت قبل این امکان را به طرف‌های مقابل داد تا به راحتی بتوانند از اجرای تعهدات برجام خودداری کنند، این در حالی است که ما در مجلس نهم و قبل از امضای برجام بارها به آنان گوشزد کرده بودیم که غربی‌ها قابل اعتماد نیستند و باید از آنان تضامین لازم گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره مذاکرات کاملاً مشخص است. همان طور که بارها رئیس جمهور اعلام کرده است، ما معیشت مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم. طرف غربی و به ویژه آمریکا باید رفتار خود را اصلاح کنند و دست از زیاده‌خواهی بردارند تا مذاکرات با منطق جلو برود و به نتیجه برسد.

نظر شما