شناسهٔ خبر: 175696 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو هیأت رئیسه مجلس: راستی‌آزمایی و گرفتن ضمانت در مذاکرات حیاتی است

سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید براینکه راستی‌آزمایی و گرفتن ضمانت از آمریکایی‌ها در مذاکرات وین امری بسیار حیاتی است، اظهار داشت: نقض عهد در ذات آمریکایی‌هاست و قاعده غربی‌ها زیر میز زدن است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به صراحت چندین مورد در خصوص مذاکرات را اعلام و آن را ابلاغ کردند که در حقیقت حکم محسوب می‌شود که بایستی از سوی تیم مذاکره کنندگان کشورمان، وزارت خارجه و دولت به خوبی مورد توجه قرار گرفته و کاملاً به آن پایبند باشند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ نکات مدنظر مقام معظم رهبری و خطوط ترسیم شده ایشان برای مذاکرات همچنان مصداق داشته و مربوط به این دولت و آن دولت و این تیم مذاکره کننده و آن تیم مذاکره کننده نیست و تمامی موضوعات مختص مذاکرات و توافق احتمالی است که بایستی شروط مدنظر رهبر انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

سلمیی گفت: رهبر انقلاب بارها در اواخر دولت سابق گلایه کردند که چرا به شروط‌شان در مذاکرات هسته‌ای توجه نشده است و مشکلات به وجود آمده به دلیل همین بی‌توجهی‌ها است.

وی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید حتماً مورد توجه بخش‌های مختلف دولت قرار گیرد، عنوان کرد: هیچکسی نمی‌تواند این قانون را کنار بگذارد. 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه راستی‌آزمایی و گرفتن ضمانت از آمریکایی‌ها در مذاکرات وین امری بسیار حیاتی است، اظهار داشت: نمی‌توانیم نقد تحویل دهیم و نسیه بگیریم که به هیچ وجه این موضوع با منطق و عقل سازگاری ندارد که در آن صورت بایستی کاسه گدایی در دست بگیریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص چگونگی اجرای تعهدات ما و تعهدات طرف مقابل نکاتی را گوشزد کرده‌اند، نمی‌توانیم بپذیریم که ما تمامی کارهای‌مان را انجام دهیم اما اجرای تعهدات طرف مقابل در هاله‌ای از ابهام باشد و تصمیم بگیریم که آیا آن را انجام دهد یا انجام ندهد؛ مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بارها آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که غیرقابل اعتماد هستند و هیچ تفاوتی هم بین بایدن، ترامپ، اوباما و بوش وجود ندارد؛ نقض عهد در ذات آمریکایی‌ها است و قاعده غربی‌ها زیر میز زدن است.

سلیمی عنوان کرد: راستی‌آزمایی، اخذ تضمین و لغو همه تحریم‌ها از موضوعاتی است که بایستی تکلیف آن به صورت قطعی در مذاکرات وین مشخص شود؛ باید حواس‌مان باشد که آمریکای جنایتکار همواره جنایتکار است. 

نظر شما