شناسهٔ خبر: 175684 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هتک حرمت قرآن کریم در سوئد نشانه‌ای از بروز و ظهور جاهلیت نوین

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلام در بازه‌های زمانی مختلف، نوعی جاهلیت نوین است که برنامه‌ای فلسفی-سیاسی را در پشت پرده خود دارد.

به گزارش«نماینده» محممود عباس زاده مشکینی،  ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، گفت: کشورهای اروپایی خودشان، تقدیس می کنند و هرآنچه مربوط به آن‌ها باشد را مقدس می دانند و هرچه غیر از خودشان باشد را شایسته نفرت و توهین دانسته و آن را شمول آزادی بیان قرار می دهند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آنها در حالی دم از حقوق بشر، عدالت و آزادی بیان می زنند که وقتی پیرزنی 90 ساله اظهار نظری درباره هولوکاست کرد، او را روانه زندان کردند اما در برابر هتک حرمت یک کتاب مقدس سکوت کرده، آن را جزئی از آزادی بیان می دانند و در پشت پرده حمایت نیز می کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه هر از گاهی شاهد این اهانت‌ها هستیم که دلیل آن این است که آنها نسبت به انسانیت، اسلام و عدالت واقعی عقده دارند و برای این کار هزینه هم می کنند تا اسلام هراسی شایع شود.

عباس زاده مشکینی در ادامه با بیان اینکه کشورهای اروپایی هزینه زیادی برای رسیدن به منافع خود در کشورهای اسلامی و منطقه انجام می دهند، گفت: هر زمان که این اقدامات به نتیجه نمی رسد تلاش می کنند در جای دیگری عقده گشایی کنند که باعث می شود در بازه های زمانی مختلف شاهد اهانت به قرآن، پیامبر اکرم(ص) و مقدسات اسلام باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: اقدام منزجرکننده ای که در سوئد انجام شد و موج اعتراض مسلمانان در این کشور را در پی داشت، نوعی جاهلیت نوین است که برنامه ای فلسفی-سیاسی را در پشت پرده خود دارد.

نظر شما