شناسهٔ خبر: 175637 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت و مجلس برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان تلاش می‌کنند

دانش بنیان عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب درباره افزایش شرکت های دانش بنیان گفت: دولت و مجلس در کنار هم تلاش می‌کنند تا شرکت‌های دانش بنیان رشد و توسعه مطلوبی داشته باشند تا بتوانند به تولید کمک کنند.

به گزارش «نماینده»، منصور شکراللهی عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اگر گشایش ارزی به‌وجود آمد نباید این پول صرف واردات بی‌رویه شود بلکه باید این پول‌ها صرف کارهای زیربنایی کشور شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از قبل هم بر این موضوع تاکید داشتند و سال‌های متمادی در خصوص مسئله تولید اهتمام ویژه دارند.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص شرکت‌های دانش بنیان هم کشور باید به سمت تولیدات با کیفیت و با پشتوانه علمی حرکت کند؛ در واقع کشور هر چقدر در بحث مولد و تولید کار کند کم است. 

نماینده مردم کهنوج و منوجان در مجلس ادامه داد: امروز مشکل اساسی کشور در بحث اقتصاد و معیشت، مسئله تولید است، اگر کشور از نظر تولید خودکفا باشد، می‌تواند روی پای خود بایستد؛ اگر چین امروز صادرات دنیار را در دست گرفته است، در واقع تولید را در دست گرفته است.

شکراللهی تصریح کرد: با توجه به اینکه دغدغه اصلی رهبر انقلاب بحث تولید است، شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در حوزه‌های برق و نیروگاه‌ها باید به سمت تولید داخل حرکت کنند. 

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری تحت عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر انقلاب، بیان داشت: همانگونه که رئیس مجلس هم در ابتدای سال گفت، دولت و مجلس در کنار هم تلاش می‌کنند تا شرکت‌های دانش بنیان رشد و توسعه مطلوبی داشته باشند تا بتوانند به تولید کمک کنند.

نظر شما