شناسهٔ خبر: 175612 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

وصول مطالبات ارزی ایران نتیجه دیپلماسی اقتصادی قوی دولت است

گودرزوند عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:وصول مطالبات ارزی ایران نتیجه دیپلماسی اقتصادی قوی دولت است

به گزارش «نماینده»، مهرداد گودرزوند چگینی درباره عملکرد دولت در تقویت دیپلماسی اقتصادی  گفت: از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه دیپلماسی اقتصادی انجام شد و برخی درآمدهای ارزی بلوکه شده ایران وصول گردید، رایزنی‌های لازم برای وصول دیگر مطالبات ادامه دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: وصول این مطالبات فرصت بسیار مغتنمی را برای کشور رقم خواهد کردکه با توجه به مزیت‌های استان‌های مختلف در بخش تولید دانش بنیان‌، سرمایه‌گذاری لازم انجام شود تا منویات رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال عملی شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چنین رویکردی موجب حضور سرمایه‌گذاران در کشور و افزایش گردش مالی خواهد شد و زمینه حل مشکلات اقتصادی، افزایش تولید و پویایی شرکت‌های دانش بنیان را فراهم خواهد ساخت.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در ایران از دیگر راهبردهای اساسی دولت سیزدهم است، تصریح کرد: برای تحقق این هدف ، باید رفت و آمد سرمایه گذاران خارجی یا سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج تسهیل شود.

چگینی تاکید کرد: حلقه بعدی که می‌تواند در بهبود دیپلماسی اقتصادی کشور اثر گذار شود، حذف بروکراسی از وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف است،زمانی که فردی یا شرکتی از داخل یا خارج کشور قصد سرمایه‌گذاری دارد، نباید روند طولانی اخذ مجوز سبب خسته شدن و انصراف او از سرمایه‌گذاری شود.

این نماینده مجلس درباره نیاز سرمایه‌گذاران خارجی یا داخلی به تسهیلات گفت: هر چند در بودجه به این بخش هم توجه شده ولی معمولا سرمایه‌گذران نیازی به تسهیلات ندارند. بلکه نوع تردد آنها به کشور و همکاری که دستگاه‌ها با آنها خواهند داشت در اولویت کاری آنها محسوب می‌شود.

گودرزوند چگینی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران خارجی نیاز به حمایت معنوی برای سرمایه گذاری دارند و اینکه دستگاه‌ها بدون رانت،موجبات سرمایه‌گذاری افراد یا شرکت‌ها را فراهم کنند، از مسائل بسیار مهمی است که در دولت سیزدهم باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای بهبود دیپلماسی اقتصادی در کشور باید همه بخش های کشور هم افزایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در بخش‌های سلامت، گردشگری، تولید و صنعتی، کشور این آمادگی را دارد که در پیشبرد اهداف دیپلماسی اقتصادی سهم به سزایی ایفا کند و در این راه باید کنترل، نظارت و تسهیل‌گری هم انجام شود.

نظر شما