شناسهٔ خبر: 175601 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عضویت ایران در شانگهای نشان‌دهنده دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است

سنگدوینی نماینده مردم گرگان با اشاره به تلاش دولت برای توسعه روباط با همسایگان و شرق گفت: عضویت ایران در شانگهای نشان‌دهنده دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است.

به گزارش «نماینده»، رمضانعلی سنگدوینی در مورد سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت:  دولت در راستای تقویت و توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه به خوبی عمل کرده است  و در تلاش است تا با ۱۵ کشور همسایه تعامل سازنده و خوبی داشته باشد، زیرا توسعه روابط  سیاسی برای رونق اقتصاد  کشورمهم است. توسعه روابط سیاسی با کشورهای منطقه مبادلات اقتصادی و  تجاری را افزایش می دهد  همچنین منجر به رونق صنعت توریسم می شود که در شرایط تحریم برای کشور ما دارای اهمیت زیادی است.   

نماینده مردم گرگان با بیان اینکه دولت سیزدهم در آغاز فعالیت خود با جدیت توسعه روابط با همسایگان را در دستور کار قرار داد، اظهار داشت: با توسعه و تقویت ارتباطات باترکمنستان، قرداد سوآپ گازی  بین ایران ، ترکمنستان و آذربایجان به امضا رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: به مسیری که دولت آیت الله رییسی در سیاست خارجی دنبال می کند، خوش بین هستم،  چون شخص رییس جمهور و وزیر امور خارجه با جدیت پیگیر توسعه تعاملات با کشورهای منطقه هستند و دستاورد این سفرها می‌تواند منجر به حل مشکلات اقتصادی کشور شود.

سنگدوینی با اشاره به پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای گفت: این سازمان در راهبرد نگاه به شرق ایران، از اهمیت گسترده‌ای برخوردار است، حضور ایران در سازمان شانگهای می‌تواند نقش بین المللی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای در حوزه اوراسیا و شرق آسیا افزایش دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای نشان دهنده دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است  چون ایران ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف دارد  و می‌تواند در همکاری با کشورهای عضو پیمان شانگهای از ظرفیت های خود در حوزه های اقتصادی استفاده کند.

نماینده مردم گرگان با اشاره  به رویکرد گره‌گشایی دولت در حوزه‌های اقتصادی گفت: دولت سیزدهم در تلاش است تا با توسعه روابط با کشورهای حوزه شرق و اوراسیا مشکلات حوزه اقتصاد را حل کند  و  این اقدامات دولت سیزدهم می تواند دستاوردهای مثبتی برای کشور داشته باشد.

وی با اشاره به سفر آیت الله رییسی به مسکو بیان داشت: این سفرروند توسعه روابط مسکو و تهران را سرعت بخشید و در بهبود شرایط تحریمی تاثیر گذار بود.

نظر شما