شناسهٔ خبر: 175524 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت و لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت رسیدگی به لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در این کمیسیون تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت که به هیات رئیسه ارسال شده و درخواست در اولویت قرار گرفتن آن هم با نزدیک به ۲۰۰ امضاء بارگزاری شده است، گفت: این طرح اکنون در دستور صحن قرار دارد و قرار است که قبل از طرح در صحن یک جلسه با حضور آقای قالیباف داشته باشیم که در آن جلسه هم سازمان امور استخدامی و نمایندگان دولت باشند و هم ما حضور داشته باشیم که در آنجا بحث‌های اولیه انجام شود و برای ورود به بررسی این طرح در صحن علنی برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: نظر ما این است که دولت را در این مسیر با خودمان همراه کنیم و یا اینکه اگر دولت لایحه‌ای دارد، بیاورد که ما از ظرفیت آن هم برای این طرح استفاده کنیم و اگر نه، ما کار خودمان را انجام دهیم.

نماینده مردم گرمی در پاسخ به اینکه «درصورت ارسال لایحه دولت این طرح چه سرنوشتی خواهد داشت؟»، عنوان کرد: ببینید در جلسه‌ای که اخیرا با آقای قالیباف در این زمینه داشتیم به ایشان هم گفتیم که ما کوتاه نمی‌آییم، اگر دولت لایحه را زود بیاورد که البته بعید می‌دانم، در آن زمان بررسی این طرح دو شوری می‌شود؛ یعنی ابتدا برای کلیات رأی می‌گیریم و پس از تصویب در شور دوم در کمیسیون از ظرفیت لایحه‌ای که دولت آورده استفاده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در این کمیسیون، ابراز داشت: این لایحه ذیل کمیسیون اجتماعی و در کمیته تخصصی به ریاست خانم قاسم‌پور در دست بررسی و کارشناسی است. تاکنون جلسات متعددی، به صورت مفصل با در نظر گرفتن تمامی جوانب این لایحه از جمله مباحث حقوقی و رسانه‌ای و حتی پیوست رسانه‌ای آن برگزار شده است.

وی گفت: قرار است که با دوستان مرکز پژوهش‌ها جلسات دیگری هم داشته باشیم و راهکارها و نوع شروع این موضوع را برای کمیسیون مشخص کنیم و در صحن کمیسیون وارد بررسی این لایحه شویم.

نظر شما