شناسهٔ خبر: 175518 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون انرژی مجلس: مجلس برای دو وزارتخانه دولت تکلیف جدید تعیین کرد

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا پایان اردیبهشت‌ وزرای نیرو و نفت باید برنامه خود را برای تک تک بندهای مرتبط با این وزارتخانه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام کنند.

به گزارش «نماینده»، هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: در سال‌های گذشته قانون برنامه پنج ساله و یا بودجه سنواتی تصویب می‌شد اما خیلی جدیتی از سوی مجلس و نمایندگان برای اجرای تک به تک مواد و بندها وجود نداشت. 

وی افزود: مطالبه کمیسیون انرژی و نمایندگان مجلس از وزرای نیرو و نفت آن است که تا پایان اردیبهشت‌ماه بایستی این اعضای کابینه برنامه خود را برای تک تک بندهای مرتبط با این وزارتخانه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام کنند که چه برنامه‌هایی اجرایی و عملیاتی برای آنها در نظر دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال وقتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان شده که بایستی برای گازهای فلر و جمع‌آوری آن برنامه‌ریزی صورت گیرد بایستی مشخص شود که وزارت نفت چه برنامه‌های عملیاتی را به صورت مرحله به مرحله در نظر دارد؛ وقتی گفته شده است که بایستی برای جایگاه‌های گاز مایع برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد چه برنامه‌ای از سوی این وزارتخانه برای اجرای این موضوع وجود دارد و اگر بنا دارند پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای و پتروپالایشگاه بسازند برنامه‌های فاز به فاز آنها چگونه است و مطالعات جامه آن در چه مرحله‌ای است و قرار است چگونه آن را عملیاتی کنند.

بیگی‌نژاد گفت: کمیسیون انرژی در سال جاری تمرکز ویژه‌ای بر اجرای بند به بند قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دارد و این موضوع را به صورت ویژه رصد کرده و پیگیری می‌کند. 

نظر شما