شناسهٔ خبر: 175471 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم گسترش مناسبات دوجانبه میان ایران و کویت/ کاهش تنش در منطقه به نفع همگان است

علی علیزاده عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست همسایه محوری جمهوری اسلامی زمینه ساز خوبی برای گسترش مناسبات دوجانبه میان ایران و کویت است.

به گزارش «نماینده» علی علیزاده ، در خصوص روند گسترش مناسبات دوجانبه میان ایران و کویت، گفت: دو کشور همسایه باید با یکدیگر ارتباط دوستانه ای داشته باشند زیرا منافع این امر برای ملت ها حاصل می شود.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه همگان اعتقاد دارند تنش میان کشورهای منطقه می تواند به منافع مشترک آسیب بزند، اظهار کرد: در واقع کشورهای فرامنطقه ای هیچگاه نمی خواهند دولت های حاضر در خلیج فارس در کنار همدیگر تعیین کننده سرنوشت منطقه باشند.

وی افزود: بر این اساس دو کشور می توانند زمینه ساز گفت‌وگوی منطقه‌ای باشند زیرا این امر در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری دارای اهمیت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی وجود دارد که دو کشور می توانند در خصوص آنها با همدیگر همکاری مشترک داشته باشند، ادامه داد: به عنوان مثال هر دو کشور مسلمان باید نسبت به مسئله یمن حساسیت داشته باشند تا بحران انسانی رخ داده حل و فصل شود

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد جمهوری اسلامی سیاست همسایه محوری را در اولویت حوزه خارجی خود قرار داده که این امر می تواند فرصت خوبی برای کشورهای همسایه محسوب شود تا شاهد توسعه مناسبات دوجانبه و چندجانبه باشیم./

نظر شما