شناسهٔ خبر: 175397 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

روحیه مردمی و انتقاد پذیری دولت در سفرهای استانی قابل تقدیر است

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: روحیه مردمی و انتقاد پذیری دولت سیزدهم در سفرهای استانی و رصد مشکلات مردم قابل تقدیر است.

به گزارش «نماینده»ف جعفر قادری در خصوص دستاوردهای دولت سیزدهم در ۶ ماه گذشته،گفت: روحیه مردمی دولت سیزدهم برای حضور در مناطق محروم در سفرهای استانی و رصد مشکلات مردم از نزدیک قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: واکنش سریع و ورود به هنگام دولت برای حل مسائل و مشکلات، روحیه انتقادپذیری از ویژگی‌های مثبت دولت سیزدهم است که حل مشکلات معیشتی را تسریع خواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس امضای قرارداد سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان را نتیجه سیاست خارجی موفق دولت در تعامل با همسایگان و کشورهای منطقه خواند و گفت: امضای این قرارداد مزایای زیادی را در جنبه اقتصادی و سیاسی برای کشور به همراه دارد و موجب هم‌سویی و هماهنگی سیاسی کشورهای طرف قرارداد می‌شود و می‌توان با استفاده از این ظرفیت در جهت توسعه کشور گام‌های موثری را برداشت.

 وی با مثبت ارزیابی کردن دیپلماسی اقتصادی دولت با شرق تصریح کرد: سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند به این معناست که دولت از تمام توان و ظرفیت خود برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با دنیا استفاده کند. نگاه  دولت به شرق  نشان داد که  در سیاست خارجی باید از همه توان برای تامین منافع ملی استفاده کرد و دنیا فقط اروپا و آمریکا نیست اگرچه ایران خواستار توسعه روابط با همه کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی است.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه با اتکا به مردم و استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم، اظهار داشت: رییس جمهور بارها تاکید کردند که مشکلات کشور را به برجام گره نخواهیم زد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش مشکلات اقتصادی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی موجب خواهد شد، پرونده برجام سریع‌تر به نتیجه برسد، تصریح کرد: اگر غرب و آمریکا به این نتیجه برسند که مشکلات اقتصادی ایران با تکیه بر توان داخلی قابل حل است، در مذاکرات برجام از مواضع خود کوتاه خواهند آمد، اما در صورتی که احساس کنند،جمهوری اسلامی مشکلات جدی در زمینه اقتصادی دارد فشارهای سیاسی و اقتصادی را بر ایران افزایش می‌دهند بنابراین دولت باید اقدامات جدی برای حل مشکلات کشور انجام دهد.

قادری با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی برای کمک به توسعه اقتصادی کشور گفت: در بخش زیرساختی و زیربنایی کشور نیاز به حضور نهادها و بخش های متعددی داریم باید در این زمینه مانع زدایی کنیم و همه مسئولین پای کار باشند تا بتوان هر چه سریعتر  این مشکلات را حل کرد.

نظر شما