شناسهٔ خبر: 175313 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تعلل آمریکا در مذاکرات/ باید خطاهای گذشته‌شان را جبران کنند

آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعلل و بهانه جویی های آمریکایی‌ها برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در مذاکرات قابل پذیرش نیست.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه ، درباره روند مذاکرات وین، اظهار داشت: موضع ایران انجام مذاکره است و جمهوری اسلامی ایران هیچ زمان مخالف مذاکره نبوده است.

وی بیان کرد: البته ما همواره بر این مسئله تاکید کردیم که مذاکرات باید منطقی و مبتنی بر رفع تحریم‌های ایران باشد. طرف مقابل هم باید در عمل به تعهدات خود پایبند باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا یک بار در آزمون مذاکرات رد شد. آنان حُسن نیتی در عمل به تعهدات خود نداشتند و آمریکا در مذاکرات دارای سوء سابقه است.

آزادی‌خواه ادامه داد: خروج یکجانبه آمریکا از برجام نشان داد که مقامات آمریکا به تعهدات خود پایبند نیستند و اگر امروز آمریکا می‌خواهد مذاکرات وین به سرانجام برسد و توافقی حاصل شود، باید اهلیت خود را ثابت کرده و خطای گذشته خود را جبران کند.

وی با انتقاد از تعلل مقامات آمریکا در اتخاذ تصمیم در مذاکرات وین، اظهار داشت: تعلل و بهانه جویی های آمریکایی‌ها برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در مذاکرات قابل پذیرش نیست و این نوع رفتار آنان مقدمات خطای بعدی آمریکا را فراهم می‌کند. قطعاً این بار ضرر و زیان آمریکا به مراتب بیشتر از گذشته خواهد بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرق دنیا به جمهوری اسلامی ایران روی آورده است و این کشورها برای تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی با ایران رغبتی بسیار زیادی دارند. چین و روسیه در حال انعقاد قرارداد بلندمدت با ایران هستند و ما مانند گذشته حرص و ولعی در مذاکرات نداریم. با وجود این، ما علاقه‌مند به انجام مذاکرات در چارچوب قواعد و قوانین بین المللی هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت خنثی‌سازی تحریم‌ها، گفت: تحریم‌های شدید و یکجانبه آمریکا دیگر در اقتصاد ما اثر چندانی ندارد و به بیان دقیق‌تر آن تأثیری را که قبلاً داشت، ندارد و گره‌گشایی های مختلفی در کشور انجام شده است.

نظر شما