شناسهٔ خبر: 175247 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام با سفر رئیس جمهور به استان تهران

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور به استان تهران طرح های نیمه تمام را تعیین تکلیف می کند.

به گزارش «نماینده»، حسن نوش آبادی صبح شنبه در دیدار با آیت الله سیدمرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اظهار کرد: امروز در کشور شاهد همدلی و همراهی تمامی مسؤولان برای خدمت رسانی به مردم هستیم و قطعاً این همدلی، مسیر را برای توسعه و پیشرفت کشور هموار می‌کند.

وی ادامه داد: امروز کشور با سختی‌ها و مشکلات فراوانی در حوزه اقتصادی، معیشت مردم و مسائل فرهنگی همراه است و قطعاً با همبستگی موجود بین تمام ارکان جامعه بسیاری از این مشکلات در سال و قرن جدید قابل رفع است.

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به دشت ورامین گفت: با سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک بخش مهمی از مطالبات مردم و اولویت‌های پیشرفت و توسعه منطقه پاسخ داده می‌شود که یکی از مهمترین آن، توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز بیش از دو پنجم از مردم دشت ورامین مجبور به سفر روزانه به تهران هستند و روزانه ۲۰۰ هزار سفر از سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک به پایتخت صورت می‌گیرد در حالی که زیر ساخت‌های حمل و نقل این منطقه، مناسب نیست.

وی افزود: وضعیت تنها جاده مواصلاتی دشت ورامین به تهران مناسب نیست، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فرسوده است و حمل و نقل ریلی جنوب‌شرق تهران چشم‌انداز مناسبی ندارد که امید است با سفر رئیس جمهور، بخش مهمی از این مشکل برطرف شود.

وی از بهسازی محور جنوب شرق تهران به پایتخت، تکمیل قطار حومه‌ای، اجرای تأسیسات فاضلاب، تعیین تکلیف بیمارستان شهید مفتح و بیمارستان شهرستان پیشوا از مهمترین مطالبات و اولویت‌های دشت ورامین در سفر رئیس جمهور است.

نوش‌آبادی گفت: پیش‌بینی می‌شود که با سفر رئیس جمهور به دشت ورامین ۲ هزار میلیارد تومان طرح اجرا شود که از این میزان، ۴۰۰ میلیارد ریال به توسعه و تکمیل حمل و نقل ریلی اختصاص می‌یابد.

وی از تکمیل طرح اتصال جاده چرمشهر به آران و بیدگل به عنوان دیگر طرح ملی یاد کرد و افزود: این طرح از بودجه ملی برخوردار است که اجرای آن از حوزه استان اصفهان آغاز شده و درخواست داریم که قطعاً استان تهران نیز همزمان اجرایی شود تا این طرح مهم با سرعت بیشتری همراه شود.

نظر شما