شناسهٔ خبر: 175129 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

طرح «تولید دانش بنیان» در مجلس نهایی شد

علی اکبر علیزاده نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه پیش از بودجه ۱۴۰۱، در مجلس طرح تولید دانش بنیان نهایی شد، گفت: موضوع این طرح حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال این حوزه است.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر علیزاده برمی، با اشاره به راهکارهای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: اگر به شعار سال دقت شود، می‌توانیم شاهد توسعه اشتغال آنگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند باشیم یعنی ایشان مانند پدری دلسوز نه تنها تلنگرهایی در برخی اوقات می‌زنند بلکه راهکارهای توسعه اقتصادی را نیز بیان می‌فرمایند.

وی با بیان اینکه معظم‌له ابتدا فرمودند سال اقتصاد مقاومتی، بعد از آن سال تولید ملی، سال جهش تولید، رفع موانع تولید و پشتیبانی نامگذاری شد و امسال را نیز به نام تولید دانش بنیان و اشتغال‌زا نام گرفت، افزود: اگر به این سیر نگاه کنیم درسی بزرگ برای مردم و دولت است چرا که ایشان کلمات کلیدی و نیاز کشور را در فکر و ذهن ما می‌گذارند تا مدام در ذهن ما تداعی و بر همان حسب کار و تلاش کنیم.

مجلس اعتبارات خوبی گذاشته است

عضو خانه ملت با بیان اینکه کُنه کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال این است که اگر می‌خواهید مشکلات مملکت حل شود ابتدا اقتصاد مقاومتی که درون‌گرا و برون‌نگر باشد داشته باشیم سپس به سمت تولیدی که موانع آن رفع و بر اساس دانش و اشتغال آفرینی تدوین شده پیش برویم که در این راستا مجلس و دولت همسو اقدامات خوبی را در سال گذشته انجام دادند.

علیزاده برمی با بیان اینکه مجلس، قبل از اینکه بداند امسال چه نام خواهد گرفت خوشبختانه طرح تولید دانش بنیان را قبل از بودجه، نهایی کرد، ابراز داشت: موضوع این طرح در واقع حمایت از کسب و کارها و شرکت‌های دانش بنیان است که در سال جاری اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه نقشه راه تولید دانش بنیان توسط مجلس معین شده است، ابراز کرد: خوشبختانه افق فکری مجلس منطبق با افکار و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است از سوی دیگر باید گفت در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز نمایندگان مجلس، اعتبارات خوبی را برای دانش‌بنیان‌ها قرار داده‌اند زیرا مجلس فکر می‌کند که راه برون رفت مشکلات کشور نگاه به توسعه اشتغال از طریق تولید محسوب می‌شود.

نظر شما