شناسهٔ خبر: 175118 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اروپا برای نجات خود راهی جز تامین منافع ملت ایران ندارد

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس سفر یک مقام اتحادیه اروپا به ایران را گام رو به جلو دانست و گفت: ایران در حفظ منافع ملی خود جدی است و از خطوط قرمزی که اعلام کرده، کوتاه نخواهد آمد بنابراین اروپا برای نجات خود راهی جز تامین منافع ملت ایران نخواهد داشت.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی،  در خصوص سفر انریکه مورا معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای به سرانجام رساندن نتیجه مذاکرات برجام، گفت: طرف اروپایی باید بداند که بی عملی و بی توجهی به موضوع تامین منافع ملت ایران سبب خواهد شد تا در نهایت خودشان متضرر شوند، اروپایی ها بسیار آسیب پذیر و شکننده هستند و در زمینه های اقتصادی و در رقابت با چین و آمریکا ضرر کننده اصلی در نتیجه بی توجهی به منافع ایران آنها خواهند بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اروپایی ها نتواستند رضایتمندی ملت ایران را تامین کنند و در کنار پیمان شکنی امریکایی ها بدعهدی کردند و اکنون آخرین فرصت ها را در حال از دست دادن هستند. اروپایی ها باید بدانند که نادیده گرفتن منافع ملت ایران و اقدام یکجانبه و خودخواهانه اروپا می تواند آینده آنها را دستخوش موانع و مشکلاتی کند.

وی در ادامه یادآور شد: اروپایی ها به نفت نیازمند هستند و اقتصادشان در یک فضای درهم تنیده بین المللی است و اگر نتوانند رضایتمندی ایران را حاصل کنند، اگرچه دردسرهایی برای ما ایجاد کردند اما خودشان نیز دور از ضرر نخواهند بود.

مقتدایی همچنین اظهار کرد: سفر یک مقام اتحادیه اروپا به ایران یک گام رو به جلو محسوب می شود اما این گام وقتی ثمربخش خواهد بود که حاصل آن دستیابی به توافقی پایدار و منطبق با منافع طرفین باشد. ایران در حفظ منافع ملی خود جدی است و خطوط قرمزی که اعلام کرده، واقعی است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران که تاکنون در حفظ صلح و امنیت بین المللی نقش قابل توجهی داشته باید بتواند از منافعی که برای این قبیل توافقات مورد توجه بوده، بهره مند شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تصریح کرد: بنابراین اروپا برای نجات خود راهی جز تامین منافع ملت ایران نخواهد داشت./

نظر شما