شناسهٔ خبر: 175098 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رفت‌وآمد هیأت‌های سیاسی و تجاری میان ایران و سوریه شکست تحریم‌های آمریکا را رقم می‌زند

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به سوریه گفت: هیأت‌های تجاری و شرکت‌های خصوصی نیز باید در کنار هیأت‌های سیاسی به کشورهای دیگر اعزام شوند تا از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها قرار گیرند.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس زاده مشکینی  ضمن مهم شمردن سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به دمشق با هدف توسعه روابط تجاری، گفت: سوریه کشوری ژئواستراتژیک در منطقه غرب آسیا بوده و جمهوری اسلامی ایران نیز زمانی که گروه های تروریستی، امنیتی برای این کشور نگذاشته بودند، در کنار دولت دمشق ایستاد و از آنها حمایت کرد تا به ثبات و امنیت برسد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز روابط با همسایگان، کشورهای عربی و اسلامی بسیار مهم و از اولویت های دولت سیزدهم بوده که سفر وزیر امور خارجه نیز در این راستا بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز شرایط به گونه ای است که روابط میان کشورها از سمت و سوی سیاسی به سمت و سوی اقتصادی رفته، عنوان کرد: سفارتخانه های کشورها وظایف بسیار مهمی برای توسعه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی دارند چرا که امروز با تحریم های ظالمانه آمریکا نسبت به کشورهای متعددی روبرو هستیم.

عباس زاده مشکینی در ادامه تقویت روابط ایران و سوریه را بسیار مهم و کارگشا دانست و افزود: لازم است هیأت های تجاری و شرکت های خصوصی نیز در کنار هیأت های سیاسی با سایر کشورها در رفت و آمد باشند تا به صورت مستقیم در جریان ظرفیت ها قرار بگیرند و در این بین سفارتخانه ها نیز باید ابعاد اقتصادی خود را تقویت کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین نباید از اهمیت گروه های دوستی و پارلمانی غفلت کرد چرا که آنها محدودیت های رسمی دولت ها را نداشته و می توانند مسیری برای تقویت روابط در ابعاد مختلف باشند همچنین می توانند با شناسایی خلاءهای قانونی، با قانونگذاری در صدد تسهیل و رفع موانع تجارت میان کشورها برآیند.

نظر شما