شناسهٔ خبر: 175087 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت سیزدهم در شش ماه گذشته توفیقات بسیار زیادی داشته است

راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ناکارآمدی های دولت روحانی گفت: با توجه به مشکلاتی که از گذشته به دولت سیزدهم به ارث رسیده بود می توان گفت این دولت در شش ماه گذشته توفیقات بسیار زیادی داشته است.

به گزارش «نماینده»، احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به عملکرد 6 ماهه دولت، اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که متاسفانه در طول ۸ سال گذشته دولت آقای روحانی به جای حل مسائل کشور تمام فکر وذهنش را روی برجام گذاشت و یک اقتصاد کاملاً ناپایدار با یک بدهی متراکم برای دولت جدید به ارث گذاشت.

وی افزود: همچنین دولت گذشته شاهد کاهش ارزش پول ملی مشکلات عدیده و اعتراضات و مطالبات مردم بودیم که این موارد به دولت جدید منتقل شد در چنین شرایطی دولت سیزدهم یک کار بسیار سخت و طاقت فرسایی پیش رو دارد. از این رو دولت سیزدهم در شش ماه گذشته توفیقات بسیار زیادی داشته البته نقاطی هم وجود دارد که هنوز عمل ضعیفی داشته که دولت باید این نواحی را تقویت کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: دولت سیزدهم در این چندماه اقدامات مثبت همچون تقویت روابط کشورمان با همسایگان را در دستور کار خود قرار داده است است. همچنین میزان صادرات کشور در زمان دولت سیزدهم افزایش داشته است که مهمترین مثال عینی آن پیوستن ایران به پیمان شانگهای بود یک ماه پس از روی کار آمدن دولت جدید با عضویت دائم ایران در این پیمان موافقت شد.

راستینه تصریح کرد: توسعه روابط با همسایگان کمک می‌کند یک روابط اقتصادی پایداری برای کشور ایجاد کنیم از این رو در سفر رئیس جمهور به قطر اتفاقات مثبتی در راستای تقویت صادرات افتاد.

وی افزود: یکی دیگر از از اقدامات دولت سیزدهم برنامه ریزی هدفمند برای ساخت ۴ میلیون مسکن است و چون مسکن پیشرو چرخ اقتصادی کشور است این برنامه در اقتصاد کشور تاثیر بسیاری خواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اقدام دیگر دولت مبارزه با فساد است، تاکید کرد: دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در صدد است دست دلالان و رانت خواران را از بیت المال کوتاه کند که این اقدام یک نوع شهامت دولت را نشان می‌دهد.

راستینه با بیان اینکه دولت در این ۶ ماه نقاط ضعفی را هم در درون خود داشته است، گفت: یکی از این نقاط ضعف روند کند انتصابات و چینش دوباره ساختار دولت است که در این شش ماه نتوانسته است به خوبی عمل کند. همچنین دولت در این شش ماه نتوانسته است مدیریت مناسبی در بازار و قیمت کالاها داشته باشد و همچنان شاهد تورم افسارگسیخته در کشور هستیم. هر چند دولت توانسته در برخی از نقاط نسبت به کنترل شیب تند قیمت ها اقداماتی انجام دهد اما همچنان سنگینی گرانی کالاها بر دوش مردم است.

نظر شما