شناسهٔ خبر: 175049 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تضمین خواستن روسیه از آمریکا نشانه صحت شرط‌گذاری ایران است

حاشیه بازدید «محمدصالح جوکار» نماینده یزد از پایگاه اطلاع رسانی «نماینده» رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت:‌ تضمین خواستن روسیه از آمریکا حقانیت موضع ایران را در بی‌اعتمادی به آمریکا و پافشاری برای گرفتن تضمین در مذاکرات وین ثابت کرد.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اعلام موضع اخیر روسیه و چین درباره دادن تضمین از سوی آمریکا برای انجام تعهداتش در برجام گفت: اینکه روسیه اعلام کرده که روابط تجاری این کشور با ایران به هیچ وجه نباید تحت تأثیر تحریم‌ها قرار گیرد و این نشان‌دهنده قدرت منطقه‌ای ایران است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: امروز خود آمریکا هم اعتراف دارد مشکل بی‌ثباتی منطقه جز با مشارکت ایران حل نمی‌شود و ایجاد ثبات منطقه‌ای در گرو حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران است.

جوکار خاطرنشان کرد: آمریکا از نظر سیاسی و دفاعی در منطقه با چالش‌های جدی مواجه شده و در هر کشوری هم که حضور پیدا می‌کند با چالش‌های جدی مواجه می‌شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز می‌بینیم روسیه و چین هم که جزو گروه 1+5 هستند مواضع همسو با جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنند و بر این نکته تاکید دارند که آمریکا باید تضمین لازم را برای انجام تعهدات برجامی‌اش بدهد.

نظر شما