شناسهٔ خبر: 174965 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت طرح مسئله افغانستان و یمن در نشست آتی سازمان همکاری اسلامی

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر ضرورت طرح مسئله افغانستان و یمن در نشست آتی سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی، در خصوص اهمیت دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به اسلام آباد به منظور شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی، گفت: این سازمان دارای بیش از پنجاه در بیش از چهار قاره است که چنین امری بیانگر تاثیرگذاری آن محسوب می شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوعات مشترکی از جمله مسئله افغانستان و یمن میان کشورهای عضو سازمان مذکور وجود دارد که نیازمند همفکری برای حل آنها است.

وی با اشاره به اینکه نقش ایران در سازمان همکاری اسلامی همواره موثر بوده است، ادامه داد: در واقع اگر افغانستان ثبات نداشته باشد، مشکلات متعددی برای همسایگانش از جمله ایران و پاکستان ایجاد خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: حضور گروه های تروریستی مانند داعش در این کشور شرایط را سخت کرده لذا این کنفرانس می تواند برای رسیدگی به این امر موثر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی نباید اجازه داده شود این کشور به منطقه ای برای گروه های تروریستی تبدیل شود لذا حتما باید موضوعات یاد شده در این نشست مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

نظر شما