شناسهٔ خبر: 174875 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امیدواریم سفر وزیر خارجه به مسکو با یک دستاورد مثبت برای برجام همراه باشد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:امیدواریم جمهوری اسلامی ایران به منافع خود دست پیدا کند و ضمن حفظ توان هسته ای صلح آمیز از مواحب همکاری های بین المللی بهره مند شود و سفر وزیر خارجه به مسکو بتواند با یک دست آورد مثبت برای برجام همراه باشد.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی ، در خصوص سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه و دیدار با همتای خود در این مسکو اظهار داشت: این سفر به منظور حل و فصل مسائل فیمابین در مو ضوع برجام و بررسی آخرین وضعیت بحران اوکراین انجام شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه موافق بحران و جنگ نیست و خواهان از بین رفتن هرگونه تنش بین کشورها است و اعتقاد داریم مسائل اختلافی بین دولت های مشروع و مردمی از طریق مذاکره و دیپلماسی انجام پذیر است و موضع ما از ابتدا در این باره روشن بوده و البته تحریکات کشورهای فرامرزی و نقش آشوب آفرین ناتو نیز نگران کننده است.

نماینده ورامین و پیشوا در مجلس تصریح کرد: اصل درگیری ها و خشونت ها در شرایط فعلی به صلاح دنیا نیست و باید هرچه سریعتر پایان یابد در کنار این موضوع برخی مسائلی که در ارتباط با مذاکرات پیش آمده نیز از موضوعات این سفر می تواند باشد.

وی در خصوص مواضع روسیه در مذاکرات وین گفت: روس ها نقش حمایتی در مذاکرات داشتند اما پس از بحران اوکراین مسائلی پیش آمد که به روند پیش برد مذاکرات آسیب  زد و  طرف ها در حال تلاش برای حل مشکلات هستند و دولت نیز ماه ها برای آن وقت گذاشته و دولت های قبل نیز سالها برای یک توافق برد برد تلاش کردند و امیدواریم برخی نگرانی ها بر طرف شود و جمهوری اسلامی ایران به منافع خود دست پیدا کند و ضمن حفظ توان هسته ای صلح آمیز از مواحب همکاری های بین المللی نیز بهره مند شود.

نوش آبادی در پایان ابراز امیدواری کرد سفر وزیر خارجه به مسکو بتواند با یک دست آورد مثبت برای برجام همراه باشد.

نظر شما