شناسهٔ خبر: 174844 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عیدی دولت به فرهنگیان تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان باشد

معلمان نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به نگاه مثبت مجلس در تصویب قانون رتبه بندی معلمان و کسب نظر شورای نگهبان، تصریح کرد: عیدی دولت به معلمان تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان باشد.

به گزارش «نماینده»، رحمت اله نوروزی با اشاره به تأیید لایحه رتبه بندی از جانب شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون، اظهار کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از تأیید شورای نگهبان بلافاصله این قانون را جهت اجرا به دولت ابلاغ کرد که این مسئله نشان از اهمیت تسریع در اجرای دقیق قانون از جانب قوه مقننه دارد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با برشمردن اهمیت اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اجرای این قانون را موجب تحولی بزرگ در آموزش و پرورش دانست و گفت: تصویب این لایحه گام مهمی در برون رفت دستگاه تعلیم و تربیت از مشکلات انباشته ساختاری محسوب می شود.

وی ادامه داد: اختصاص ۴۰هزار میلیارد تومان برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان در بودجه 1401 نشان از درک مجلس نسبت به اهمیت اجرای قانون رتبه بندی معلمان دارد و این قانون باید بر اساس مفاد قید شده از تاریخ 31 شهریورماه 1401 اجرایی شود.

نوروزی هرگونه تعلل در تنظیم و تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را غیرقابل قبول برشمرد و یادآور شد: درست است که تنظیم این آیین نامه کاری کارشناسی و دقیق به شمار می‌آید اما اجرای این قانون مهم را نباید معطل آیین نامه نویسی کرد.

نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به آخرین اخبار مبنی بر ارسال قانون رتبه بندی معلمان از جانب رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی، گفت: این  مهم نیز نشان از حمایت رئیس جمهور از فرهنگیان دارد و انتظار داریم بدنه دولت نیز در تنظیم آیین نامه سریع و خوب عمل کنند./

نظر شما