شناسهٔ خبر: 174807 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فعال شدن تجارت خارجی کشور در گرو فعالیت بیشتر سفراء

رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد سفراء کشورمان در جبهه جنگ اقتصادی قرار دارند و با ابتکار عمل می توانند زمینه بی اثرکردن تحریم ها و محدودیت ها را فراهم کنند.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده در خصوص اهمیت فعال تر شدن سفارتخانه های ایران در خارج از کشور، گفت: بدون شک امروزه همه کارشناسان عرصه سیاست اعتقاد دارند توسعه روابط تجاری منجر به حل بسیاری از مشکلات خواهد شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر افزایش سطح روابط با همسایگان است، اظهارکرد: بازار چند صد میلیون نفری در اطراف کشورمان وجود دارد که تاکنون نتوانسته ایم از آن بهره ببریم و کالاهای تولید ایران را به آنجا صادر کنیم.

وی با بیان اینکه انعقاد قراردادهای جدید با همسایگان می تواند امر صادرات را تسهیل کند، ادامه داد: در این میان انعقاد سندهای همکاری طولانی مدت با کشورهای همسایه نیز موجب شده تا ظرفیت های مختلف کشورمان در حوزه تجارت خارجی فعال شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه سفارتخانه های کشورمان باید تلاش کنند تا بسترهای صادراتی را برای تجار ایرانی شناسایی و به خوبی معرفی کنند، افزود: در واقع سفراء کشورمان در جبهه جنگ اقتصادی قرار دارند و با ابتکار عمل می توانند زمینه بی اثرکردن تحریم ها و محدودیت ها را فراهم کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهش تولید و رونق اقتصادی با سرمایه گذاری محقق می شود، خاطرنشان کرد: سفارتخانه های کشورمان می توانند با معرفی ظرفیت های داخل ایران، زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی را فراهم کنند تا بر این اساس شاهد همکاری های مشترک اقتصادی بیشتر با همسایگان باشیم.

نظر شما