شناسهٔ خبر: 174805 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزارت کشور افزایش اختیار استانداران را در هیأت دولت پیگیری کند

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به اهمیت افزایش اختیار استانداران برای توسعه استان‌ها، گفت: افزایش اختیارات استانداران نیازمند تدوین دستورالعمل و آیین‌نامه و تصویب آن در هیأت وزیران است که باید از سوی وزارت کشور پیگیری شود.

به گزارش «نماینده»،احمد علیرضابیگی با تأکید بر اهمیت افزایش اختیار استانداران برای توسعه استان ها گفت: تمرکز و پیگیری بسیاری از مسائل صرفا از تهران باعث بروز مشکلات عدیده برای انجام امور می شود که در نهایت خود مانعی سر راه سرمایه گذاری و توسعه استان‌ها می شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداران ارتباط مستقیم تری با مردم استان داشته و در صورت داشتن اختیار بیشتر می توانند اجرای امورات مردم و توسعه مناطق را تسریع کنند، اظهار داشت: در حال حاضر استانداران اختیاراتی دارند اما با افزایش سطح آن در حوزه ادارات و بانک ها می توان باعث ایجاد فرصت های شغلی بیشتری نیز شد.

وی در ادامه با اشاره به وعده وزیر کشور برای پیگیری این موضوع در هیأت دولت عنوان کرد: افزایش اختیارات استانداران نیازمند تدوین دستورالعمل و آیین نامه و تصویب آن در هیأت وزیران است که باید از سوی وزارت کشور پیگیری شود.

علیرضابیگی ادامه داد: قاعدتا زمانی که اختیارات افزایش پیدا کند، نظارت بیشتر نیز احساس خواهد شد که می توان سازوکار نظارتی را برای آن در نظر گرفت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی آسیب ها در استان ها و مناطق مختلف که شاهد آن هستیم به دلیل تحمیل برخی اقدامات به استانداران است که اگر به جای این روش، به آنها افزایش اختیار به خصوص درباره به کارگیری افراد داده شود، می توانند تصمیم گیری های اثرگذارتری داشته باشند.

نظر شما