شناسهٔ خبر: 174796 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توسعه اقتصادی در گرو همکاری با همسایگان است

میرتاج الدینی نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس اعتقاد دارد اهمیت همکاری طولانی مدت ایران و چین موجب توسعه اقتصادی و تبدیل شدن کشورمان به عنوان هاب ترانزیت منطقه می شود.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی  در خصوص اهمیت همکاری طولانی مدت ایران و چین، گفت: همکاری اقتصادی دو کشور پشتوانه خوبی برای تعاملات سیاسی، فرهنگی و غیره مشترک است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم سیاست همسایه محوری و نگاه به شرق را در اولویت قرار داده است، اظهار کرد: بنابراین همکاری استراتژیک 25 ساله ایران و چین می تواند بر این اساس خیلی سریع اجرایی شود تا شاهد دستاوردهای اقتصادی باشیم.

وی با بیان اینکه طبق مذاکرات صورت گرفته سرمایه گذاری در حوزه های حمل و نقل و ریلی یکی از موضوعات مهم برای دو کشور است، ادامه داد: بر این اساس کشورمان به هاب ترانزیت منطقه تبدیل می شود و می تواند زمینه صادرات به کشورهای دیگر را بیش از گذشته فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید اذعان کرد ایران یکی از کشورهای عضو پیمان شانگهای است از این رو سرمایه گذاری در حوزه زیرساختی می تواند سبب رونق اقتصادی برای کشورمان شود.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع با توسعه اقتصادی شکل گرفته از همکاری مشترک با چین، زمینه بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی دیگر کشورهای منطقه و همچنین پیمان شانگهای ایجاد می شود.

نظر شما