شناسهٔ خبر: 174730 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

خطوط قرمز در مذاکرات رعایت شد/ برجام، مذاکره برای رفع تحریم‌ها را سخت کرد

سلیمی عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه خطوط قرمز نظام در مذاکرات رعایت شد، گفت: برجام روحانی شرایط مذاکرات رفع تحریم‌ها را سخت کرده است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به عملکرد تیم مذاکره‌کننده کشورمان گفت: طبق گزارش‌های ارائه‌شده توسط آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه خطوط قرمز نظام در مذاکرات رعایت می‌شود.

عضو هیات رییس مجلس افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید داشته‌اند، برداشته شدن تحریم‌ها، گرفتن تضمین برای انجام تعهدات و راستی‌آزمایی اجرای تعهدات خط قرمز جمهوری اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: واقعیت این است که مشکلات معیشتی امروز نه به خاطر عمل کرده تیم مذاکره‌کنند فعلی بلکه نتیجه عملکرد دولت قبل در  مذاکرات برجامی است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت روحانی اقتصادی کشور را به مذاکرات گره زده بود، اظهار داشت: این نوع نگاه به راحل مشکلات کشور شرایطی را برای اقتصاد و معیشت مردم رقم زد که امروز امور معیشتی مردم در آتش این اقدامات می‌سوزد.
عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: شرایط تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم با دولت قبل به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، دولت قبل در حالی پای میز مذاکره نشست که هیچ امتیازی به طرف مقابل داده نشده بود و می توانست هر گونه توافقی با هر شرایطی به امضا برساند چه توافق بد و چه توافق خوب .

سلیمی تصریح کرد: اما امروز تیم مذاکره کننده در شرایطی سخت قرار دارد چرا که تیم مذاکره کننده دولت روحانی امتیازاتی را به اروپا و آمریکا داده و تعهداتی را پذیرفته اما نتوانسته حقوق ایران را در مذاکرات احیا کند.

وی در پایان گفت تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم در حالی پای میز مذاکره نشسته که ایران به تعهداتش را در بر جام عمل کرده و در شرایط سخت کنونی به دنبال احقاق حق خود در این توافق است.

نظر شما