شناسهٔ خبر: 174727 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برجام باعث شد دیگر هیچ کشوری به آمریکا اعتماد نکند

راستینه نماینده مجلس با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام گفت: این اقدام آمریکا چهره کریه آن را بر همگان نمایان ساخت و موجی از نفرت را در میان ملت‌های مختلف ایجاد کرد و امروز دیگر هیچ کشور و ملتی به آمریکا اعتماد ندارد.

به گزارش «نماینده»، احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ، گفت: اگر به تاریخ روابط بین‌الملل در دهه‌های اخیر مراجعه کنیم اقدامات منفعت‌طلبانه و البته غیرانسانی و غیرقانونی و ضد حقوق بشری آمریکا را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی اگرچه کشورهای مختلف این جنایات و این اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا را مشاهده می‌کردند، اما هیچ کس و هیچ کشوری جرات اینکه در مقابل این اقدامات حتی اعتراض داشته باشد، نداشت.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ملت ایران مقابل این اقدامات غیرانسانی و ضد حقوق بشری آمریکا ایستاد و از یک سو ملت‌های دیگر را نیز بیدار کرد تا هرچه بیشتر آمریکا و اقدامات جنایتکارانه‌اش را بشناسند و به تدریج به ملت‌ها و کشورها جرات داد تا ضمن اعتراض به این اقدامات غیرانسانی به مقابله با آن بپردازند.

راستینه خاطرنشان کرد: بدعهدی و اقدامات غیرقانونی آمریکا در ماجرای برجام، اوج وقاحت این کشور را بر همگان نمایان ساخت، به گونه‌ای که نه تنها خود به برجام پایبند نماند و به تعهداتش عمل نکرد، بلکه دیگر کشورها را هم تحت فشار قرار داد تا تحریم‌ها علیه ایران را ادامه دهند.

وی افزود: این اقدام آمریکا چهره کریه آن را بر همگان نمایان ساخت و موجی از نفرت را در میان ملت‌های مختلف ایجاد کرد و امروز دیگر هیچ کشور و ملتی به آمریکا اعتماد ندارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی روسیه و چین که تا پیش از این در راستای سیاست‌های آمریکا حرکت می‌کردند، امروز از آمریکا برای اجرای تعهدات برجامی‌اش تضمین می‌خواهند و این نشان‌دهنده بی‌اعتبار شدن آمریکا در عرصه بین‌الملل است.

راستینه خاطرنشان کرد: ماجرای اوکراین یکی دیگر از نمونه‌های خلف وعده آمریکا است و نشان می‌دهد که نباید کوچک‌ترین اعتمادی به این کشور کرد. آمریکا، اوکراین را خلع سلاح کرد و قول داد که در زمان خطر از این کشور حمایت می‌کند، اما امروز همگان می‌بینند که پشت اوکراین را خالی کرده و هیچ حمایتی از آن نمی‌کند.

نظر شما