شناسهٔ خبر: 174717 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گره زدن زُلف برجام به اجرای پروتکل الحاقی توسط آمریکا اقدامی غیرکارشناسی است

سارا فلاحی نماینده ایلام عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد وصل کردن زُلف تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و برجام به اجرای پروتکل الحاقی کار سیاسی و غیرکارشناسی است که گروسی با دستور ایالات متحده انجام می دهد.

به گزارش «نماینده»، سارا فلاحی در واکنش به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه پروتکل الحاقی بخشی از برجام است و توافق برجام بدون آن دشوار و مسئله‌ساز خواهد بود، گفت: متاسفانه رافائل گروسی اظهارات متناقضی را در سفر به کشورمان و سپس در شورای حکام و نشست های خبری مطرح می کند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همگان به خوبی می دانند جمهوری اسلامی ایران در راستای اعتمادسازی در ورند مذاکرات سعدآباد اقدام به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی کرد.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که کشورمان در جریان برگزاری مذاکرات هسته ای وین نیز به صورت داوطلبانه پذیرفت که این پروتکل را برای اعتمادسازی اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان با توجه به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، بدعهدی اروپایی ها و عدم اجرای تعهداتشان و همچنین تصویب قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، اجرای پروتکل الحاقی متوقف شد.

فلاحی تصریح کرد: اجرای این پروتکل دسترسی های فراپادمانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می دهد و آنها هر موقع بخواهند می توانند اقدام به بازرسی کنند که در شرایط عادی معمول نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد وصل کردن زُلف تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و برجام به اجرای پروتکل الحاقی کار سیاسی و غیرکارشناسی است که گروسی با دستور ایالات متحده انجام می دهد.

نظر شما