شناسهٔ خبر: 174561 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برگزاری انتخابات الکترونیکی نیازمند برنامه ریزی مشترک شورای نگهبان و وزارت کشور است

جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان اظهار داشت: شورای محترم نگهبان باید برای برگزاری الکترونیک انتخابات جدیت بیشتری داشته باشد و از قبل برنامه ریزی با وزارت کشور صورت دهد.

به گزارش «نماینده»، جعفر قادری  با اشاره به اعلام آمادگی شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات 1402 به صورت الکترونیکی گفت:شورای نگهبان هر دوره برای این موضوع اعلام آمادگی می کند اما در عمل باید هماهنگی و برنامه ریزی های کاملی  با وزارت کشور برای آن انجام شود.

وی افزود:این مساله نیازمند تامین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و پیش بینی های کاملی است که باید به موقع و پیش از آغاز فرایند انتخابات به آن پرداخته شود.

وی تاکید کرد:الفاظ کلی و ابراز امیدواری ضامن تحقق هیچ امری نیست و اگر واقعاً دغدغه برگزاری الکترونیک انتخابات وجود دارد باید از هم اکنون نیاز سنجی ها آغاز شود و به تدریج پیش بینی ها صورت بگیرد تا مانند سنوات گذشته در آستانه انتخابات به دلیل مشکلات زیرساختی و یا کمبود تجهیزات دچار مشکل در زمان و اجرا نشویم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مجلس،شورای نگهبان و وزارت کشور باید برای تحقق این برنامه کمک کنند و هرکدام نقش خود را ایفا نمایند اما آنچه که به نظر می رسد جدیت لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات به دلایل مختلف که البته می تواند به علت شرایط خاص کشور از نظر منابع و زیر ساخت ها منطقی هم باشد وجود ندارد.

نظر شما