شناسهٔ خبر: 174515 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لغو همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی، شرط هر توافقی است

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات لغو تحریم گفت: اگر قرار باشد توافقی انجام شود حتما باید موضوع لغو کامل تحریم‌ها، راستی آزمایی و علاوه بر آن دستیابی به سطح بالاتری از توانمندی‌ها برای ایران لحاظ شود.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مذاکرات لغو تحریم گفت: آنچه که کاملا مشهود است این موضوع است که عده‌ای در دولت‌های قبلی چه در موضع مسئولیت و چه به‌عنوان رهبری فکری بخشی از جریانات سیاسی، دائما بر این طبل می‌کوبیدند که اگر ما وارد مذاکره بشویم به دستاوردهای عظیم می‌رسیم.

وی افزود: امروز پس از گذشت حدود یک دهه از مذاکرات و به طور مشخص دو دور دولت یازدهم و دوازدهم کاملا مشهود است که آن ایده و آن ادعاها قرین واقعیت‌ و حقیقت‌ نبود، بلکه ما در طول چند سال گذشته عمدتا مطابق خواست غربی‌ها مذاکرات را ادامه داده‌ایم، اما دستاوردی  برای کشور ما و دستاوردی برای منافع ملی نداشتیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: به نظر می‌رسد که درس‌های مذاکراتی اکنون باید در بالاترین سطح مورد توجه مذاکره کنندگان فعلی باشد و به همین جهت است که مجلس یازدهم با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو کامل تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران به دنبال حفظ و حراست از منافع ملی ایران است.

مقتدایی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد توافقی انجام شود حتما باید موضوع لغو کامل تحریم‌ها، راستی آزمایی و علاوه بر این دستیابی به سطح بالاتری از توانمندی‌ها برای ایران لحاظ شود و ما بتوانیم به گونه‌ای رفتار کنیم که منفعت بیشتری برای مردم حاصل شود.

وی در پایان گفت: در مجموع می توان گفت مذاکراتی که در دولت قبل پایه گذاری شد حائز عبرت و درسی است که امروز در مذاکرات دور نهم باید میوه آن درس چیده شود و آن این است که ما باید به خودمان اعتماد کنیم نه به دشمنانی که نمی‌خواهند کاری جلو برود و بدعهد و پیمان‌شکنند.

نظر شما