شناسهٔ خبر: 174441 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

غربگرایان دیدند آمریکا منافع خود را فدای کشورهای دیگر نمی‌کند

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کسانی که در داخل کشور دل به غرب و آمریکا بسته بودند با حوادث اوکراین دیدند که آمریکا منافع خود را فدای کشورهای دیگر نخواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به حمله روسیه به اوکراین، اظهار داشت: اتفاقات اوکراین ثابت کرد که آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و کسانی که در داخل دل به غرب و آمریکا بسته بودن با این اتفاق متوجه خواهند شد که آمریکا منافع خود را فدای کشورهای دیگر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اوکراین اولین اتفاق برای اثبات ناکارآمدی آمریکا نبوده است؛ زیرا ما چنین صحنه هایی را در افغانستان، لیبی، ویتنام و غیره مشاهده کرده بودیم که قدرت و توان آمریکا پوشالی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به صحبت های وزارت خارجه آمریکا، گفت: در پاسخ به آمریکا باید گفت که ایران بر مولفه های قدرت خود ایستادگی می‌کند و این که بیان می کنند اتفاقات اوکراین باعث خواهد شد که ایران پررو شود باید بگوییم که ایران اوکراین نیست که بخواهند خلع سلاح کنند و بعد از خلع سلاح آن را تبدیل به ویرانه کنند.

همتی تصریح کرد: قضیه اوکراین ثابت کرد که ایران بعد از برجام هیچگاه بر سر موضوعاتی همچون قدرت دفاعی و موشکی خود مذاکره یا معامله نخواهد چون ایران با اوکراین کاملاً متفاوت است؛ زیرا ایران هشت سال در مقابل امکانات و تجهیزات تمام دنیا ایستادگی کرد آن هم با دستان خالی پس ما هیچگاه دستان خود را خالی نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: مذاکرات پیش رو در وین فقط درباره مسائل هسته‌ای ایران است و ما بعد از این مذاکرات برای هیچ موضوعی بر سر میز مذاکره نخواهیم رفت؛ زیرا اتفاقات اوکراین درس بزرگی برای ما بود و اثبات کرد که هیچ کس قابل اعتماد نیست و قول هایی که داده می شود تضمین کننده امنیت و آرامش شما نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هژمونی آمریکا در حال پایان است و دیگر آمریکا آن قدرت گذشته را ندارد که بتواند بر جهان حکمرانی کند اثبات این صحبت، وقایع و اتفاقات اخیر در جهان است.

نظر شما