شناسهٔ خبر: 174437 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

نحوه ی اخذ تابعیت ترکیه و مزایای آن را بشناسید

نحوه ی اخذ تابعیت ترکیه و مزایای آن را بشناسید

روزانه هزاران نفر از سراسر جهان از ترکیه بازدید می کنند ، چرا که ترکیه کشوری غنی از نظر زیبایی های طبیعی ، ارزش های فرهنگی ، ساختار تاریخی و مزایای جغرافیایی است. اما ترکیه تنها از نظر گردشگری جذاب نیست. یکی از کشورهایی که در سال های اخیر با فراهم آوردن فرصت های سودآور سرمایه گذاری و اعطای تابعیت و پاسپورت به سرمایه گذاران مشهور شده است، ترکیه است. دریافت پاسپورت و تابعیت ترکیه برای اتباع خارجی از طریق خرید ملک یا سرمایه گذاری با مبلغ مشخصی در ترکیه امکان پذیر است. اما مزایای پاسپورت ترکیه شامل چه مواردی می شود؟ در این مقاله به بررسی کامل کشور ترکیه به عنوان یک مقصد مهاجرتی و مزایای دریافت شهروندی این کشور پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

انواع پاسپورت ترکیه

  • در ترکیه چهار نوع مختلف پاسپورت وجود دارد:
  • گذرنامه عادی: پاسپورت عمومی شهروندان ترکیه. اتباع خارجی از طریق سرمایه گذاری، یا کسب شهروندی، گذرنامه معمولی می گیرند
  • گذرنامه سبز: افسران رده بالا
  • پاسپورت خاکستری: دیپلمات های ترکیه
  • پاسپورت سیاه: مامورین دولتی مجاز در خارج از کشور

شرایط دریافت ویزا برای گذرنامه های ترکیه

با توجه به شاخص Henley به ویژه در سال جاری، گذرنامه ترکیه در رتبه 38 جهانی قرار دارد و دارای 114 امتیاز در شاخص سفر بدون ویزا می باشد. داده ها نشان می دهد که؛ پاسپورت ترکیه برای ورود و سفر به 72 کشور بدون نیاز به ویزا است. پاسپورت ترکیه در 42 کشور به هنگام ورود فرصت دریافت ویزا دارد. همچنین پاسپورت ترکیه ای امکان درخواست ویزای آنلاین از طریق ای ویزا (اینترنت) برای 7 کشور دارد.

اخذ تابعیت ترکیه توسط افراد خارجی از طریق خرید املاک

پس از کاهش محدودیت های پولی برای کسب استثنایی تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، توجه بسیاری از شهروندان خارجی و به ویژه شهروندان ایران، کشورهای عربی، افغانستان و غیره را به خود جلب می کند. جایی که سرمایه گذاری غیرقابل تغییر است، شرایطی مانند حقوق اشخاص ثالث در مورد املاک، مسائل مربوط به پرداخت و گزارش ارزش گذاری املاک مهم است. پس از خرید غیرمنقول توسط خارجیان، مراحل مهمی مانند اجازه اقامت و درخواست شهروندی آغاز می شود. از این رو دستیابی به حمایت قانونی برای کسب شهروندی از طریق سرمایه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

به منظور تعیین میزان مقرر در قانون در درخواست شهروندی ترکیه از طریق خرید املاک، اول از همه، یک گزارش ارزیابی املاک و مستغلات مطابق با استانداردهای ارزیابی هیئت، بازارهای سرمایه باید توسط شرکتهای ارزیابی دارای مجوز از هیئت بازارهای سرمایه تهیه شود.

شخص خارجی که تمام شرایط تعیین شده در آیین نامه را رعایت کند و همچنین همسر و فرزندان زیر 18 سال وی، در صورت وجود ، دارای تابعیت ترکیه می شوند. همچنین، فرزندان کسانی که تابعیت می گیرند نیز به عنوان شهروند ترکیه متولد می شوند. درخواست های شهروندی افرادی که با اسناد جعلی یا گمراه کننده درخواست کنند به حالت تعلیق در می آید و سایر درخواست ها حتی اگر تمام معیارها را داشته باشند، مورد بررسی قرار نمی گیرد. به دلایل فوق الذکر، دریافت مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه در طول مراحل درخواست و ارزیابی بسیار مهم است.

علاوه بر این، خارجی که خانه ای در ترکیه می خرد نیز دارای مجوز اقامت خواهد بود که برای دوره های خاصی هم برای خود و هم برای خانواده اش تمدید می شود. فرزندان خارجیانی که مایل به اخذ تابعیت در محدوده اجازه اقامت هستند، حق تحصیل در ترکیه را خواهند داشت و علاوه بر این، پیدا کردن کار برای خارجیانی که دارای مجوز اقامت هستند آسان تر و برای شرکت های خارجی دریافت مجوز کار برای خارجیان آسان تر خواهد بود.

سرمایه گذاری در ترکیه و شرایط عمومی

سرمایه گذاری در یک کشور خارجی می تواند منافع و ریسک های خاص خودش را داشته باشد، بنابراین در زمان سرمایه گذاری در یک کشور خارجی، باید همه ی جوانب مثبت و منفی را در آن کشور در نظر گرفت و بررسی کرد.

مقررات مربوط به اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری اخیرا تغییر پیدا کرده است. براساس قوانین گذشته سرمایه گذاران برای اخذ اقامت ترکیه باید مبلغی بین 1 تا 3 میلیون دلار آمریکا به روش های مختلف در ترکیه سرمایه گذاری می کردند. اما در قوانین جدید در سال 2019 این مبلغ کاهش پیدا کرده است و در بازه 250 هزار تا 500 هزار دلار آمریکا می باشد. سرمایه گذاران از طریق سرمایه گذاری در ترکیه می توانند اقدام به اخذ تابعیت ترکیه برای خود و خانواده شان نمایند.

سرمایه گذاری در ترکیه و مزایای آن

سرمایه گذاری در ترکیه می تواند برای شما و خانواده شما مزایایی در بر داشته باشد. از جمله مزایای زندگی در ترکیه می توان موارد زیر را نام برد.

  • اخذ پاسپورت و تابعیت ترکیه تنها 3 تا 6 ماه به طول می انجامد.
  • امکان سفر به 148 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا.
  • شرط حضور در ترکیه وجود ندارد.
  • پاسپورت ترکیه جزء 30 پاسپورت برتر دنیاست.
  • پاسپورت ترکیه ده سال اعتبار دارد و به صورت مادام العمر قابل تمدید است.
  • همه اعضای خانواده از خدمات درمانی رایگان بهره می برند.
  • امکان حفظ تابعیت قبلی.
  • خدمت سربازی برای دارندگان تابعیت از این روش اجباری نمی باشد.
  • امکان تحصیلات رایگان وجود دارد.
  • امکان سفر بدون ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا و 26 کشور حوزه شینگن.

برگرفته از وب سایت آریو گروپ https://fa.ariogroup-tr.com/

نظر شما