شناسهٔ خبر: 174414 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عزم مجلس و دولت برای تصویب بودجه ۱۴۰۱ بدون کسری

حسن پور بیگلری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس مصمم هستند که در سال ۱۴۰۱ کسری بودجه وجود نداشته باشد.

به گزارش«نماینده»، شهباز حسن‌پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی غیرمحرمانه با اشاره به بررسی بودجه سال آینده در مجلس، گفت: در طول ۱۱۰ سال گذشته همواره چالش‌های مربوط به نظام بودجه‌ریزی وجود داشته و تنها مختص ۴۰ سال انقلاب نیست و علت اصلی آن وابستگی کشور به نفت است؛ بودجه‌هایی که به مجالس مختلف می‌آمد، حول یک محور بوده و متأسفانه از ظرفیت مشارکت عموم مردم استفاده نشد.

وی با تأکید بر اینکه باید در قانون اساسی بازنگری داشته باشیم، افزود: رویکرد این دوره مجلس و دیوان محاسبات بیشتر نظارتی است تا قانونگذاری.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه به بودجه سال ۱۴۰۱ بسیار امیدوارم، تأکید کرد: دولت و مجلس مصمم هستند که در سال ۱۴۰۱ کسری بودجه وجود نداشته باشد.

حسن‌پور افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اتفاقات خوبی که در سه ماه اخیر صورت گرفته و پیش بینی‌های مربوط به حوزه صادرات و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و با رویکرد هماهنگی دولت و مجلس سعی بر آن شده تا اتفاقات مبارکی برای سال ۱۴۰۱ رقم بخورد.

وی با تأکید بر اینکه معادن پیشران اقتصاد کشور خواهند بود، اضافه کرد: در برنامه ششم معادن جایگزین نفت خواهند شد که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مجلس این رویکرد را به عنوان یک اصل برشمرده و امروزه در بخش معادن اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: کشور دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است اما بی تدبیری برخی از کارگزاران و مدیران باعث بروز مشکلات شده است.

حسن پور تورم سال آینده را ۳۰ درصد پیش بینی کرد و گفت: تغییر نگرش در کشور یک نیاز ضروری است که باید از مهدکودک‌ها به آن پرداخته شود. متأسفانه اقتصاد کشور، اقتصادی بیمار است و همه ما در برابر مشکلاتی که تا به کنون ایجاد شده، مسئول هستیم.

وی گفت: پیش بینی‌های بسیار خوبی در خصوص بخش مسکن شده است ضمن آنکه مسکن می‌تواند موتور محرکه بسیاری از فعالیت‌های تولیدی کشور باشد.

نظر شما