شناسهٔ خبر: 174396 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث سردخانه بالای صفر

احداث سردخانه بالای صفر

برای احداث سردخانه بالای صفر نیاز به تجهیزات و قطعات مختلفی داریم که در اینجا توضیحاتی در این زمینه به شما ارائه می کنیم و شما را با ساخت این نوع سردخانه و کاربرد آن آشنا میکنیم.

احداث سردخانه بالای صفر معمولا برای نگهداری میوه، سبزی، لبنیات و دیگر محصولا غذایی می باشد که نیاز به دمایی بالاتر از صفر دارند دمای این سردخانه ها معمولا بین 0 الی 18 درجه می باشد که بر اساس محصول مورد نظر تنظیم می شود.

احداث سردخانه بالای صفر به دو صورت انجام می شود که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

  • احداث سردخانه بالای صفر فریونی
  • احداث سردخانه بالای صفر آمونیاکی

احداث سردخانه بالای صفر آمونیاکی

سردخانه های آمونیاکی را در ابعاد وسیع طراحی و اجرا می کنند ساخت این سردخانه ها به دلیل قیمت بالای تجهیزات استفاده شده در آن توجیه اقتصادی ندارد اما زمانی که ابعاد آن افزایش می یابد پیاده سازی آن توجیه پذیر می باشد. سردخانه های آمونیاکی عملکرد و راندمان بهتری نسبت به سردخانه فریونی دارند و هزینه گاز آمونیاک از فریون ها ارزان تر می باشد.

احداث سردخانه بالای صفر آمونیاکی کار بسیار حساسی می باشد در ساخت سردخانه آمونیاکی باید دقت نمود که هیچ گونه نشتی وجود نداشته باشد به این دلیل که این گاز بسیار سمی بوده و برای سلامت انسان، جانوارن، گیاهان و محصولات درون سردخانه زیان بار می باشد.

احداث سردخانه بالای صفر فریونی

در ساخت سردخانه های فریونی محدودیتی در ابعاد و حجم سردخانه نداریم و می توان آن را در هر سایزی طراحی و اجرا نمود این سردخانه ها که با گاز فریون کار می کنند هزینه احداث آنها با افزایش حجم سردخانه زیاد می شود.

احداث سردخانه بالای صفر فریونی در ابعاد کمتر از 20000 تن بسیار رایج می باشد و بهتر است که در ساخت این سردخانه های از گازهای نسل جدید که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند استفاده نمایید.

تجهیزات ساخت سردخانه

در ساخت سردخانه بالای صفر از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می شود که در اینجا به چندین قطعه مهم آن اشاره میکنیم.

کمپرسور سردخانه

کمپرسور سردخانه وظیفه فشرده سازی و به گردش درآوردن مبرد در سیکل تبرید سردخانه را بر عهده دارد. کمپرسور یا همان موتور سردخانه تحت فشار زیادی کار می کند و این قطعه باید با دقت بالایی انتخاب و نصب شود تا عملکرد کلی سردخانه با مشکلی مواجه نشود.

کمپرسور ها در مدلها و ظرفیت های متنوعی طراحی و تولید می شوند که بر اساس ظرفیت مورد نیاز انتخاب می شوند. دسته بندی کمپرسور ها بر اساس مدل به صورت پیستونی، اسکرال، اسکرو، باز، دو مرحله ای و چند مدل دیگر می شود که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

دسته بندی دیگری که می توان برای کمپرسور ها در نظر گرفت بر اساس نوع مبرد آن می باشد که می توان آن را به دو دسته آمونیاکی و فریونی دسته بندی نمود.

کندانسور سردخانه

در احداث سردخانه بالای صفر از کندانسور های متفاوتی می توان استفاده نمود کندانسور ها در سه مدل آبی، هوایی و تبخیری طراحی و تولید می شوند که دارای ظرفیت های متنوعی می باشند این کندانسور ها در شرایط آب و هوایی مختلف راندمان و عملکرد متفاوتی دارند که بر اساس شرایط اقلیمی محل پروژه انتخاب و نصب می شوند.

کندانسور در سیستم تبریدی وظیفه خنک سازی مبرد و تبدیل آن به مایع را بر عهده دارد و مبرد گازی شکل با خروج از کمپرسور ابتدا از اویل سپراتور عبور می کند و روغن موجود در آن جدا می شود و سپس وارد کندانسور شده و به مایع تبدیل می شود.

برای دریافت اطلاعات فنی بیشتر و استعلام قیمت کندانسور به همراه مشاوره تخصصی رایگان به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت کندانسور سردخانه مراجعه نمایید تا اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

اواپراتور سردخانه

اواپراتور سردخانه دارای ویژگی های مختلفی می باشد و بر اساس نوع محصول و دمای سردخانه انتخاب می شود اگر در احداث سردخانه بالای صفر از اواپراتور مناسب استفاده نشود محصول مورد نگهداری دچار آسیب می شود و خسارت های سنگینی به مجموعه وارد می نماید.

اواپراتور ها که وظیفه جذب گرمای محیط سردخانه را بر عهده دارند با تبخیر مبرد این عملیات را انجام می دهند و به این صورت می باشد که مبرد مایع قبل از ورود به اواپراتور از شیر انبساط عبور می کند و فشار آن به شدت کاهش می یابد و به حالت نا پایدار می رسد که با جذب گرمای نهان تبخیر خود از محیط اطراف به گاز تبدیل می شود.

جهت آشنایی بیشتر با اواپراتور ها و استعلام قیمت آن می توانید به صفحه قیمت اواپراتور مراجعه نمایید و اطلاعات دقیقی در این زمینه کسب نمایید.

سازه سردخانه

در احداث سردخانه بالای صفر ساخت سازه آن بسیار مهم می باشد و باید توسط متخصصین در زمینه سردخانه انجام شود به این دلیل که سازه سردخانه نقش بسزایی در جلوگیری هدر رفت انرژی دارد و باید به صورت اصولی و کاملا عایق طراحی شود و همچنین برای قرارگیری تجهیزات برودتی و خط لوله مکان های مناسبی تعبیه شود تا پیاده سازی سیستم برودتی با مشکل مواجه نشود.

در اینجا شما را تا حدودی با نحوه احداث سردخانه بالای صفر اشنا نمودیم اما این کار بسیار پیچیده و تخصصی می باشد و نیاز به اطلاعات بیشتری دارید که می توانید این اطلاعات را در قسمت مقالات وبسایت صنایع برودتی نوری مشاهده نمایید و یا از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان این مجموعه استفاده نمایید.

نظر شما