شناسهٔ خبر: 174383 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس/الزام مشارکت دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها در تحقیق و تفحصها

مجلس2 سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس از تصویب کلیات طرحی مبنی بر الزام مشارکت دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس در تحقیق و تفحص ‌ها در این کمیسیون خبر داد.

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستورکار جلسه اخیرکمیسیون متبوعش، اظهار کرد: رسیدگی به طرح الحاق دو تبصره به مواد 212  و 234 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مربوط به تحقیق و تفحص‌های قوه مقننه که یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است در دستورکار اعضا قرار داشت.

وی در توضیح طرحی که از سوی نمایندگان برای الحاق 2 ماده به ماده 234 و 212 آیین‌نامه داخلی مجلس تدوین شده بود، افزود: بر اساس این طرح مشارکت دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان 2 بازوی نظارتی قوه مقننه در تحقیق و تفحص‌ها الزام آور می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد:پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان طرح مذکور، کلیات آن به رأی گذاشته شد که به تصویب اکثریت اعضای کمیسیون رسید.

محمودی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تا جزئیات این طرح به کارگروه تخصصی ارجاع شود تا پس از بررسی کارشناسی، گزارش کارگروه به اعضای کمیسیون ارائه شود تا و درباره جزئیان آن در صحن کمسیون هم تصمیمگیری شود.

انتهای‌پیام/

نظر شما