شناسهٔ خبر: 174375 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ضرورت تجمیع یارانه‌های پرداختی به مردم، در صورت اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی

حاجی بابایی/2 رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه بدنبال تجمیع یارانه‌های پرداختی به مردم در قالب اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم، گفت:سمت و سوی مجلس بر استفاده از ظرفیت کالابرگ برای چگونگی حمایت از مردم آسیب دیده از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است ولی هنوز این روش جمع‌بندی نشده است.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت چگونگی اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: دولت و مجلس به دنبال همراهی با یکدیگر برای چگونگی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند و تا زمانی که دلایل محکم و متقن در این باره ارائه نشود مجلس با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف است.

وی تأکید کرد: خط قرمز ما معیشت مردم است و تا زمانی که راهکارهای لازم برای تأمین معیشت مردم در موضوع اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت تضمین نشود و مورد تأیید مجلس قرار نگیرد با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی و حذف آن مخالفیم ولی بنا داریم تا با توافق مشترک بین دولت و مجلس به تفاهم لازم در این باره برسیم. البته برای این کار زمان لازم است که هنوز بحث‌ها در این باره ادامه دارد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت همچنان در حال ارائه گزارش و جمع بندی درباره چگونگی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نحوه حمایت جبرانی از مردم به مجلس است.

حاجی بابایی افزود: تاکنون راهکار قطعی و قابل قبول برای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی و نحوه جبران ضعف معیشت مردم در این باره ارائه نشده و هر موقع به جمع‌بندی در این زمینه برسیم به مجلس اعلام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید تجمیعی از یارانه‌های پرداختی به مردم وجود داشته باشد و مشخص شود که چه دهک‌هایی با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی حمایت شده و یارانه می‌گیرند و حتی تعداد آنها هم مشخص شود.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: از اطلاعات سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه یارانه‌بگیران و همچین اطلاعات سایر دستگاه‌ها برای نحوه جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و حمایت معیشتی از مردم استفاده خواهیم کرد.

حاجی بابایی گفت: سمت و سوی مجلس بر استفاده از ظرفیت کالابرگ برای چگونگی حمایت از مردم آسیب دیده از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است ولی هنوز این روش جمع‌بندی نشده است.

وی در پایان اظهار داشت: دولت در کلیات لایحه بودجه، جزئیاتی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را اعلام نکرده هرچند که این موضوع یکی از اشکالات لایحه بودجه است.

نظر شما