شناسهٔ خبر: 174369 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

3 نکته مهم در مورد طریقه نوشتن متن قرارداد

3 نکته مهم در مورد طریقه نوشتن متن قرارداد

طریقه نوشتن متن قرارداد و تنظیم قراردادها یکی از مهارت‌های مهمی است که می‌تواند سرنوشت افراد، شرکت‌ها و کسب و کارها را رقم بزند. در چند سال گذشته تنظیم قرارداد اکثراً توسط خود افراد و بدون مراجعه به یک مشاور حقوقی صورت می‌گرفته است، اما اکنون هر فردی می‌تواند حتی با دانش کم حقوقی با استفاده از سامانه ‌های حقوقی آنلاین نظیر وینداد، قراردادهای خود را به ایمن‌ترین شکل تنظیم کند.

در نظر گرفتن جزئیات

با آگاهی از جزئیات، مزایایی به دست می‌آید که به هر یک از طرفین کمک می‌کند تا متوجه شوند چه قسمتی از قرارداد مهم و چه قسمتی کم اهمیت است. کدام شرط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چه مواردی را می‌توان نادیده گرفت. به همین دلیل مفاد قرارداد باید مشخص و قابل سنجش باشد.

لازمه یک قرارداد پایدار، توجه به جزئیات قرارداد است. اگر می‌خواهید زمان تنظیم قرارداد، در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید و از طرفی کارایی‌تان افزایش پیدا کند، بهتر است بر روی شرایط کلی و واضحی که وجود دارد توافق داشته باشید. قراردادهای پیچیده‌تر احتمالاً منجر به افزایش زمان مذاکره بین طرفین خواهد شد. شما باید درباره این نکته هم فکر کنید که چگونه می‌توانید قراردادی داشته باشید که برای هر دو طرف منافع داشته باشد؟

قانونی بودن قرارداد

هرچند اضافه کردن بندهای مختلف به قرارداد هیچ منعی ندارد اما هیچ شرط غیرقانونی نباید در قرارداد باشد وگرنه منجر به بطلان آن بند می‌شود. برای مثال تعیین تعهدات کارفرما بدون توجه به مواد قانونی ممکن است عواقب سنگینی داشته باشد.

کمک گرفتن از متخصص قرارداد نویسی

شاید تصور کنید طریقه نوشتن متن قرارداد کار چندان دشواری نیست و با یک سرچ اینترنتی یا از روی نمونه‌ها موجود می‌توانید یک قرارداد بنویسید. اما باید بدانید که وقتی اختلافی ایجاد شود تنها سند قانونی همان قرارداد است که اگر به درستی نوشته نشده باشد به طرفین دعوا ضرر وارد می‌کند.

البته اگر برای نوشتن قرارداد نیاز به کمک گرفتن از متخصص آن دارید باید بدانید که همه وکلا و کارشناسان حقوقی برای تنظیم قرارداد را دانش مورد نیاز را ندارند.

وینداد سامانه ارائه خدمات حقوقی به کسب و کارها و افراد است. این سامانه، کارشناسان متخصص قراردادنویسی در اختیار دارد که قرارداد شما را با جزئیات مورد نیاز و بر اساس قانون تنظیم می‌کنند.

اگر طریقه نوشتن متن قرارداد را نمی‌دانید، از وینداد کمک بگیرید

سامانه خدمات حقوقی آنلاین وینداد با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات حقوقی منحصر به فرد، مقرون به‌صرفه و کاربردی را در بستر فضای آنلاین به فعالین اقتصادی وکسب‌وکارهای کوچک و بزرگ که قصد شراکت و همکاری را دارند، ارائه می‌کند. قراردادنویسی نیز از اقدامات تخصصی وینداد برای کسب‌وکارها و افراد است که توسط کارشناسان مجرب طبق قانون و با توجه به جزئیات کسب و کار انجام می‌شود.

نظر شما