شناسهٔ خبر: 174360 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

جاذبه های دیدنی در شهر بدروم  ترکیه

جاذبه های دیدنی در شهر بدروم  ترکیه

کشور ترکیه یکی از ده کشور دیدنی جهان است که با وجود امتیازات منحصر بفرد نظیر قرار گیری در امتداد دریای اژه و مدیترانه و وجود امکانات رفاهی سطح بالا به شهرت رسیده است . بدروم با داشتن آب و هوای مطبوع مدیترانه ای محل مناسبی برای گذران تعطیلات تابستانی است . و هر ساله در این فصل از سال میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا مهمان این جزیره شگفت انگیز خواهند بود . باید اضافه کنیم شهر بدروم همانند اغلب شهرهای ترکیه دارای تاریخی و فرهنگی هزاران ساله بوده و همواره تحت سیطره امپراتوری های بزرگی نظیر یونانیان ، رومیان و همچنین عثمانیان اداره می شد .  از این رو بازدید از آثار باستانی و ابنیه تاریخی این شهر ، بخش جذاب این سفر خواهد بود .

شهر بدروم در امتداد آب های فیروزه ای و زلال دریای اژه قرار گرفته و طبیعتی زیبا و چشم نواز را پیش روی بیننده قرار می دهد . شهر بدروم دارای امتیازات بسیاری است که یکی از مهم ترین آن ها وجود فرودگاهی مدرن است که در تمام ایام سال باز بوده و به خصوص در فصل تابستان ، پروازهای بین المللی زیادی را پذیراست

همانطور که گفتیم در شبه جزیره بدروم امکانات رفاهی و تفریحی سطح بالایی وجود دارد و سراسر شهر پر است از هتل های لوکس و اقامتگاه های ساحلی بی نظیر . بنابراین با هر میزان بودجه میتوان محلی مناسبی برای اقامت پیدا کرد .  Turgutries، Yalikavak   نمونه ای از اقامتگاه های لوکس و منحصربفرد این شهر است  . همچنین شهر بدروم دارای سواحل زیباست که مشخصه همگی آن ها شن های طلائی است که به آب های کریستالی منتهی می گردد . همه سواحل این شهر از امکانات رفاهی متنوع برخودار بوده که میتوان با پرداخت هزینه ای اندک تمام روز را در امتداد آن به خوشگذرانی مشغول بود .  شاید وجود همین سواحل زیبا دلیل اصلی انتخاب این شهر از سوی بسیاری از گردشگران به خصوص اروپائی هاست .

در ادامه این مطلب  تور ترکیه سفر باتو شما را با گوشه ای از جاذبه های دیدنی شهر آشنا خواهیم نمود . پس تا پایان همراهمان باشید :

بازدید از قلعه سنت پیتر

همانطور که گفتیم شهر بدروم تاریخی هزاران ساله دارد و بازدید از آثار باستانی این شهر بخش جذاب سفر گردشگران خواهد بود . در ابتدا شما را با یکی از آثار باستانی برجسته و ارزشمند در شهر بدروم آشنا نموده و پیشنهاد می کنیم شما نیز در اسرع وقت به تماشای قلعه و موزه سنت پیتر بروید .

قلعه سنت پیتر در جنوب غربی شهر بدروم واقع شده و جزو جاذبه های دیدنی پر طرفدار این شهر است . این قلعه در سال ۱۴۰۲ میلادی توسط شوالیه های رودس که در طول جنگ های صلیبی که از جزایر یونان به این منطقه آمده بودند ، ساخته شد . در داخل این قلعه و در مناطق اطراف آن ، اشیا عتیقه زیادی کشف شده که همگی این اشیاء در موزه ای که در داخل همین قلعه احداث شده ، به نمایش در آمده است .

قلعه سنت پیتر متشکل از پنج برج است که می توان مناظر زیبای شهر را از بالای آن تماشا کرد . ای بنا در امتداد خط ساحلی قرار دارد و هر روز عصر پیش از غروب آفتاب گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند .

موزه باستان شناسی زیر آب

پیشنهاد می کنیم در ادامه گشت و گذار خود به تماشای موزه باستان شناسی زیر آب بروید و با گوشه از تاریخ هزاران ساله این سرزمین آشنا شوید . جالب است بدانید در این موزه اشیا کشف شده از اعماق دریا و مناطق اطراف آن به نمایش گذراده شده است که شامل سکه و جواهرات ، کشتی های شکسته شده ، بطری های شیشه ای ، سنگ های قیمتی و هزاران شی دیگر نظیر آن است . نکته جالبتر اینکه قدمت برخی از این اشیاء به عصر برنز و قرون سیزدهم و چهاردهم میلادی باز می گردد .

مرکز خرید پالمارینا

مرکز خرید پالمارینا یکی از معروف ترین مراکز خرید بدروم است و همانند یک شهر از امکانات رفاهی متنوعی برخودار بوده و خریدی جذاب را برایتان رقم می زند . تا جائیکه گفته می شود سفر به بدروم بدون گشت و گذار در پالمارینا کامل نمی شود . پالمارینا برندهای بزرگی دارد و کالاهای متنوعی را عرضه می کند . از انواع پوشاک گرفته تا انواع لوازم لوکس و دکوری منزل ، لوازم بهداشتی و ... را می توان در این مرکز خرید یافت .

پالمارینا دارای بیش از پنجاه فروشگاه و برندهای بسیار مشهور است و سالانه هزاران بازدید کننده دارد . همچنین پالمارینا دارای کافه ها و رستوران های متنوع نیز هست .

مرکز خرید میدتون

میدتون یکی از مدرن ترین و پر طرفدار ترین مراکز خرید شهر بدروم است  ، و با وجود فروشگاههای فراوان و برندهای معتبر به محل مناسبی برای تهیه پوشاک تبدیل شده است . این مرکز خرید محله ارتاکنت قرار گرفته و تنها مرکز خرید سرپوشیده در شهر بدرم است .

نظر شما