شناسهٔ خبر: 174320 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بسته خبری نماینده/17 آذرماه؛

گره اصلی اشتغال جوانان کجاست/تذکر به معاونان پارلمانی/ سوءاستفاده مافیای آب/"گروگانگیری معیشت" برای فشار به تیم مذاکره‌کننده

بسته خبری نماینده "گره اصلی اشتغال جوانان کجاست"،"تذکر به معاونان پارلمانی"،" سوءاستفاده مافیای آب"،"گروگانگیری معیشت" برای فشار به تیم مذاکره‌کننده، از مهمترین مضوعات امروز مجلس بود.

به گزارش «نماینده» علی نیکزاد ثمرین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس (چهارشنبه، 17 آذر ماه) به ریاست  آغاز شد در جریان بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی خطاب به مسئولان پارلمانی دولت گفت: معاونان پارلمانی باید در مجلس حضور پیدا کنند تا نامه و مطالب نمایندگان را به وزرا منتقل کنند اما در مجلس حاضر نیستند.

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس  نطق میان دستور تصریح کرد: ما شاخص‌های علمی تخصیص آب و سدسازی را به رسمیت می‌شناسیم اما ملاک‌های قلابی مافیای آب و دور باطل حواله دادن تخصیص آب و سدسازی به همدیگر را تحمل نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: آقای رئیسی؛ اگر آب برای دیگران فقط آب است برای لرستان هم آب و هم نان است؛ سوگمندانه عرض کنم که در سالیان گذشته مافیای آب نجابت و صبر انقلابی مردم لرستان سوء استفاده کرده و حقوق استان را در تخصیص آب و سدسازی ضایع کردند

سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه علنی صبح امروز، گره اصلی اشتغال جوانان را به دلیل عدم ثبات اقتصادی و ناکارآمدی سیستم اداری دانست و گفت: دولت برنامه جدی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال ندارد که برای این باید ایجاد برنامه کرد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور، اصلی ترین مسأله کشور را معیشت دانست که حاصل دولت قبل است و اظهار داشت: مردم در وضعیت سخت معیشتی قرار دارند، سفره ها کوچک شده و مردم نگران آینده فرزندان خود هستند لذا چرا در برخورد با مافیاها رودربایستی می شود.

وی افزود: خود شما گفتید عده ای نشسته و قیمت ارز را افزایش داده اند پس چرا رودربایستی می کنید و چرا دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اقدام جدی در این حوزه انجام نمی دهند؟ امروز مافیاها مردم و معیشت مردم را نشانه گرفته و این یعنی محاربه با نظام که سکوت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی خیانت به مردم است پس تعلل نکنید و هر آنکه است را به مردم معرفی کنید؛ مردم پای نظام و انقلاب ایستاده و خون داده اند و امروز تحمل بی عدالتی را ندارند.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز در تذکر شفاهی خود فریبکاری، بدعهدی و دورویی را از صفات و در ذات آمریکایی‌ها دانست و گفت: از زمان مذاکرات، تحریم‌ افراد جدید معنایی جز عدم اراده طرف مقابل در جریان مذاکرات ندارد که باعث آشفتگی شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیانیه انگلیسی‌ها را در این راستا دانست و افزود: نتیجه بخش اول مذاکرات نشان می‌دهد هنوز طرف مقابل دستور خاصی برای میز مذاکره نداشته و تابع صد درصد آمریکایی‌ها است که باید اروپایی‌ها ریل خود را عوض کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به آشفتگی بازار علیرغم افزایش ورود ارز به کشور گفت: عواملی به دنبال گروگانگیری معیشت مردم برای فشار به تیم مذاکره‌کننده هستند.

انتهای پیام/

نظر شما