شناسهٔ خبر: 174306 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ‌گونه تغییر در برجام را نمی پذیریم

ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است که جمهوری اسلامی درصدد احقاق حقوق ملت ایران است نه برجامی که غربی‌ها بخواهند در آن تغییری ایجاد کنند.

به گزارش «نماینده» مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اصول ایران در دور جدید مذاکرات برجام گفت: جمهوری اسلامی به دنبال فرار از برجام نیست، اگر کسانی می‌گویند جمهوری اسلامی انگیزه‌ای ندارد و این حرکات نمایشی است کاملاً اتهامی واهی است.

این نماینده مجلس دلیل واهی بودن این اتهامات را این می‌داند که جمهوری اسلامی هزینه‌های برجام را داده و به دنبال این است که چک نسیه برجام را نقد کند.

تلاش آمریکا برای خروج از برجام برنامه‌ای بود که دونالد ترامپ از زمان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سر داشت. در نهایت در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ دولت ایالات متحدهٔ آمریکا رسماً از برجام خارج و بازگشت تحریم‌ها به صورت گذشته را اعلام کرد.

ذوالنوری می‌گوید که جمهوری اسلامی درصدد احقاق حقوق ملت ایران است، نه برجامی که غربی‌ها بخواهند در آن تغییری ایجاد کنند. علاوه بر این جمهوری اسلامی اگر برای مذاکره می‌رود این مذاکره برای اجرایی کردن برجام است و ما هر چه مذاکره برای برجام لازم بوده را انجام داده ایم.

«چهارمین دلیل انجام مذاکرات برجامی این است که جمهوری اسلامی به دنبال فرسایشی شدن مذاکرات نیست» ذوالنوری این را می‌گوید و اضافه می‌کند که طولانی شدن و فرسایشی شدن مذاکرات یعنی استمرار بلاتکلیفی در زمینه مسائل اقتصادی، ما به دنبال مذاکراتی هستیم که برای مذاکره نباشد، بلکه مذاکره ما خروجی محور بوده و اگر این مذاکرات خروجی نداشته باشد بدیهی است که ما کار عبث انجام نخواهیم داد.

به گفته‌ این مقام مسئول، «اینکه ما با تک تک کشورهای اروپایی بحث کردیم نه با تروئیکای اروپا کار درستی بوده که دولت  انجام داده است» البته این رایزنی‌ها با کشورهای عضو برجام مذاکره نیست، بلکه لابی گری با کشورهای موثر در برجام است و بر سر مسئله خاصی این مذاکرات صورت نمی‌گیرد. به این شیوه از قبل مذاکره می‌کنیم تا در مذاکراتی که با کل طرف‌های برجام داریم روند بهتری را پیش بگیریم.

نظر شما