شناسهٔ خبر: 174261 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیات جلسه هم‌اندیشی نمایندگان با وزیر کشور

حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه جزئیات جلسه هم‌اندیشی نمایندگان با وزیر کشور را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، از نشست هم اندیشی نمایندگان مردم با احمد وحیدی وزیر کشور و دکتر حسینی معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور با دستور سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مجلس و شفاف سازی مسائل روز و پاسخ به ابهامات نمایندگان خبر داد.

حاجی بابایی ادامه داد: جلسه هم اندیشی، برنامه اجرای سیاست های کلی مقام معظم رهبری در مجلس در محل کمیسیون تلفیق با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس و وزیر کشور و معاون امور مجلس رئیس جمهور تشکیل شد.

وی تاکید کرد: در این نشست تخصصی دکتر وحیدی وزیر کشور  در ارتباط با راهبردهای امنیتی وزارت کشور، سیاست ها و برنامه های دولت برای مواجهه با آسیب ها و بحران های  اجتماعی و نحوه انتخاب استانداران توضیحاتی را ارائه دادند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این جلسه فرصتی پیش آمد، که بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان مردم پرسش ها و ابهامات خود را مطرح کردند و مسئولین حاضر در جلسه پاسخ هایی را ارائه دادند.

وی با اشاره بر این که بیشتر پرسش های نمایندگان بر نحوه انتخاب استانداران متمرکز بود، افزود: نظر به اهمیت موضوع مقرر گردید، برای ایجاد فضای بیشتری برای گفتگو و تبادل نظر در جلسه دیگری، مباحث مطرح گردد و شفافیت بیشتری برای نمایندگان مردم در تعامل با مسئولین و نمایندگان دولت ایجاد شود.

حاجی بابایی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: این نشست را برای تضارب و تقارب آرای نمایندگان مردم و دولت و ایجاد شفافیت در اطلاع رسانی برنامه ها و سیاست های دولت توسط نمایندگان به ملت بزرگ ایران، از سوی کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس برنامه ریزی واجرایی شده است.

وی تصریح کرد: بی شک، این نشست ها در تسریع خدمات رسانی به مردم با هم افزایی مجلس و دولت موثر است و نقطه تمرکز سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش ها و حوزه های مختلف به ویژه در مبحث مجلس ارائه خدمات مناسب و شایسته به  ملت بزرگ ایران و پاسخ به مطالبات بحق مردم است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: نشست های هم اندیشی مجلس و دولت، جلسات تخصصی در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، امروز پنجمین نشست در محل کمیسیون تلفیق تشکیل شد.

نظر شما