شناسهٔ خبر: 174258 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضازاده با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات:

تضامین لازم برای لغو تحریم‌ها باید به جمهوری اسلامی داده شود

رضازاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اعلام زمان آغاز دور جدید مذاکرات، گفت: آمریکایی که به صورت یکطرفه از برجام خارج شده و اروپایی‌های طرف توافق باید تضامین لازم برای لغو تحریم‌ها را به ایران دهند، دولت در صورت بروز کارشکنی مجدد باید قانون اقدام راهبردی را اجرا کند.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضازاده با اشاره به اعلام زمان آغاز دور جدید مذاکرات برجام، گفت: ادامه مذاکرات برجامی یکی از اهداف دولت آقای رئیسی است، وی در اظهارات قبل از انتخاب هیات وزیران و زمان معرفی وزیر امور خارجه درباره حمایت خود از ادامه مذاکرات برجام صحبت کردند. مذاکرات برجام به طور منظم و تا زمانی که دولت آمریکا به صورت یک طرفه از توافق خارج نشده بود، ادامه داشت ولی ایالات متحده با خروج از برجام بر ادامه مذاکرات تاثیر منفی گذاشت به طوری که مذاکرات تحت شعاع قرار گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: رویکرد دولت جدید آمریکا بازگشت به توافق هسته‌ای است اما آنها باید تضامین لازم را به جمهوری اسلامی بدهند چراکه به صورت یک طرفه و بدون رعایت قانون از توافق خارج شدند.

وی یادآور شد: مجلس در همین راستا قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کرد، بنابراین اگر دولت نتواند مذاکرات را پیش ببرد یا مجدد شاهد کارشکنی ۴+۱ و ایالات متحده باشیم، دولت جمهوری اسلامی موظف است نسبت به اقداماتی از جمله بازگشت به فعالیت‌های هسته‌ای قبل از برجام اقدام کند.

رضازاده در ادامه اظهار کرد: تضمینی که آمریکا و اروپا باید به جمهوری اسلامی دهند، حذف و لغو تحریم‌های ظالمانه‌ای است که در حوزه صنعت، نفت، بانکی و دارویی اعمال شده است، مقدار زیادی از اموال و دارایی های بلوکه شده ایران هم را باید آزاد کنند. جمهوری اسلامی پس از لغو تحریم‌های پولی، بانکی و نفتی راستی آزمایی خواهیم کرد و پس از آن کاهش تعهدات برجام را متوقف می‌کنیم اما تضامین لازم را باید به ایران بدهند.

نظر شما