شناسهٔ خبر: 174250 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی:

جامعه جهانی ایران را در خدمت رسانی به آوارگان افغانستانی یاری دهد

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:جمهوری اسلامی هر آنچه در توان داشته برای خدمت رسانی به آوارگان افغانستانی انجام داده لذا انتظار می رود جامعه جهانی ایران را در این مسیر یاری دهد.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با انتقاد از خلف وعده جامعه جهانی در کمک به ایران برای پذیرش آوارگان افغانستانی گفت: در حوادث اخیر افغانستان شاهد بی مبالاتی هایی بودیم اما جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دینی و حُسن همجواری کمک به مردم افغانستان را وظیفه خود می داند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی هر آنچه در توان داشته برای خدمت رسانی به آوارگان افغانی انجام داده، لذا انتظار می رود جامعه جهانی ایران را در این مسیر یاری دهد.

وی افزود: با وجود اینکه ایران بیشترین حجم پناهندگان را دارد اما به دلایلی مانند عدم پیگیری دولت های گذشته، وابستگی برخی از سازمان های بین المللی به نظام سلطه کمترین اعتبار ممکن را از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل دریافت کند.

عزیزی بیان کرد: ضرورت دارد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به بی تفاوتی ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران پایان دهد و اعتبارات لازم را برای خدمت رسانی به پناهندگان را در اختیار کشورمان نیز قرار دهد.

نظر شما