شناسهٔ خبر: 174246 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین وضعیت بررسی طرح نمایندگان درباره مهریه در مجلس

مهریه43 عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح نمایندگان درباره مهریه را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» «ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح نمایندگان برای بحث مهریه در این کمیسیون، گفت: این طرح در کارگروه کمیسیون در حال بررسی است و جمع‌بندی نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه اختلاف نظرها درباره این طرح زیاد است، ادامه داد: با توجه به اینکه اختلاف نظرها و مسائل مناقشه برانگیز در این طرح زیاد است مشخص نیست که خروجی این طرح در نهایت چه خواهد شد.

نماینده نجف‌آباد در مجلس درباره زمان جمع‌بندی این طرح در کارگروه کمیسیون اظهار داشت: با توجه به اینکه باید کار کارشناسی دقیق بر روی این طرح انجام شود زمان ارائه این طرح به صحن کمیسیون و مجلس مشخص نیست.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: برای بررسی این طرح از کارشناسان قوه قضائیه، مرکز پژوهش‌ها، حوزه علمیه، کانون‌های خانواده و اساتید دانشگاه نظرخواهی شده است تا طرحی جامع برای بررسی به صحن مجلس ارائه شود.

 اخیراً حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بررسی این طرح گفته بود: هفته گذشته کمیته بررسی‌کننده چهار ماده از طرح مربوطه را به تصویب رساند. چندین ماده باقی مانده است که پس از بررسی و تصویب آن، طرح را به صحن علنی مجلس ارائه خواهیم داد. در طرح اصلاح قانون مهریه، تأکید ما بر این است که تا جایی که امکان دارد مهریه نقد و به صورت عندالمطالبه دریافت شود، نه اینکه ۵۰۰ یا هزار سکه به صورت عندالاستطاعه باشد و به اجرا گذاشته شود و اگر هم نظر طرفین بر عندالاستطاعه است در صورت ضرورت باشد و تضمین کافی اخذ شود. هنگامی که زوج بیش از ۵۰ سکه و مهریه بالا را می‌پذیرد باید یک حق‌الثبت نیز بپردازد، این حق‌الثبت برای موضوع ازدواج آسان در بودجه سال آینده منظور خواهد شد.

نظر شما