شناسهٔ خبر: 174232 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیات جلسه نمایندگان با «اژه‌ای»/پیشنهاد رئیس قوه‌قضائیه به وکلای‌ملت

کمیسیون امنیت ملی/2 سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس جزئیات جلسه مشترک اعضای کمیسیون متبوعش با حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه مشترک عصر امروز اعضای کمیسیون متبوعش، با حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، گفت: در این جلسه مسائل مرتبط با قوه قضائیه و تعاملات این قوه با مجلس مطرح و اعضای کمیسیون انتظارات مجلس از دستگاه قضایی را به سمع و نظر ایشان رساندند.

وی در تشریح موضوعات مطرح شده در این جلسه مشترک ، افزود: مسائل مختلف مرتبط با امنیت ملی، موضوعات حوزه بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و همچنین مسائل مرتبط با تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی عمومی ای این قوه در این جلسه مطرح شد و نمایندگان پیشنهادات خود را برای توسعه سرمایه گذاری خارجی و کوتاه کردن زمان رسیدگی به دعاوی و دادرسی ها و همچنین پیشنهاداتی درخصوص لوایحی که می‌تواند قوه قضائیه برای تسهیل امور ارائه کند، به رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضایی تقدیم کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: با توجه به این مسئله تعامل خوب مجلس و قوه قضائیه بی شک می تواند تسهیل گر امور باشد و می تواند مسیر اجرای عدالت را کوتاه کند.

عباس‌زاده با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضائیه در این جلسه اضافه کرد:همکاری و تعامل بین نمایندگان سه قوه در استان ها یکی از نکات مهم مورد اشاره رئیس قوه قضائیه بود  و ایشان در این جلسه تاکید کردند که جلسات مستمری با حضور استاندار به عنوان عالیترین مقام دولتی در استان ها، یکی از نمایندگان مجلس یا رئیس مجمع نمایندگان و رئیس کل دادگستری استان تشکیل شده و این هیات سه نفره اهم مسائل کلان و استراتژیک آن استان را در حوزه تحقق و توسعه عدالت و تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و برداشتن موانع کسب و کار مورد بررسی قرار داده و راهکاریی را برای رفع مشکلات پیش روی آن ارائه دهند.

نماینده مشکین‌شهر در مجلس در پایان گفت:در این نشست مشترک علاوه بر ریاست محترم قوه قضائیه، غریب آبادی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت و نکاتی را با اعضای کمیسیون امنیت ملی مطرح کردند.

نظر شما