شناسهٔ خبر: 174204 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رتبه‌بندی معلمان پیگیری می شود

رتبه بندی معلمان سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید براینکه رتبه بندی فرهنگیان باید تعریف روشنی داشته باشد، گفت: امیدواریم با نگاه مثبتی که در دولت وجود دارد، تامین اعتبار برای اجرای این طرح انجام شود تا هرچه سریعتر اجرایی شود.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان یکی از مهمترین موضوعاتی بوده که در مجلس با پیشرفت بسیار خوبی بررسی شده است، گفت: لایحه رتبه بندی معلمان طی چند سال گذشته مورد بحث و تقاضای قشر فرهنگیان بوده است. فرهنگیان مهمترین نقش را در کشور که همانا تربیت کودکان و نسل آینده است، بر دوش دارند.

وی ادامه داد: مسایل عمومی و جانبی فرهنگیان مانند قاعده روابط استخدامی، دریافتی ها و ... باید با نظم و قاعده مشخص شود، رتبه بندی فرهنگیان باید تعریف روشنی داشته باشد و ما با الهام از فضایی که اساتید در آموزش عالی و دانشگاه ها رتبه بندی می شوند، رتبه‌بندی فرهنگیان را تعریف کرده‌ایم. در رتبه‌بندی هم سلسله مراتب با عناوینی تعریف شده است تا فرهنگیان در ابتدای ورود خود به فضای کار تا پایان بازنشستگی متناسب با سابقه، مدرک تحصیلی و به روز شدن پیش رفته و حقوق و مزایای مناسب دریافت کنند و اینگونه انگیزه آنها برای رشد فرهنگی خود و کودکان ما ارتقا خواهد یافت.

مفتح اظهار کرد: بعد از طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس، جلسات بسیاری برگزار و کمیسیون تخصصی با حضور کارشناسان آن را بررسی و پیش برده است. در صحن علنی نیز تا ماده 4 بررسی شد و بعد از آن به دلیل برخی ابهامات این ماده برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد و امیدواریم هرچه سریعتر اصلاح و به صحن علنی ارائه شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس بیان کرد: در جلسه ای که اخیرا با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، بحث  تامین اعتبار طرح رتبه بندی فرهنگیان مطرح شد و بعد از  تبادل نظر و جمع بندی امیدواریم با نگاه مثبتی که در دولت وجود دارد، تامین اعتبار برای اجرای این طرح انجام شود تا هرچه سریعتر اجرایی شود. این طرح برای فرهنگیان ضروری است و به عنوان نماینده ای که چند دور در مجلس حضور داشته این موضوع را در کمیسیون‌های مختلف، دولت و صحن پیگیری خواهم کرد.

نظر شما